• 1401/05/26

جدیدترین مدل های تخت ژنیکولوژی در ایران

 

 

جدیدترین مدل های تخت ژنیکولوژی در ایران

 

تخت ژنیکولوژی که معروف به تخت معاینه زنان است در مطب پزشکان ماما و متخصصان زنان کاربرد دارد. این تخت به جهت طراحی خاصی که دارد، سبب تسهیل در معاینه دستگاه تناسلی زنان شده و از این طریق پزشک متخصص بر بیمار تسلط کافی خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم در رابطه با جدیدترین مدل های تخت ژنیکولوژی در ایران و ویژگی های آنها صحبت کنیم. بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

 

جدیدترین مدل های تخت ژنیکولوژی در ایران

 

 

آشنایی با کاربردهای تخت ژنیکولوژی

تخت ژنیکولوژی به جهت برخورداری از استحکام و دوام بالا دارای مقاومت زیادی در مقابل ضربه بوده و می توان از آن برای معاینه قفسه سینه، زایمان، جراحی شکم، مراقبت های زایمان و جراحی لگن استفاده کرد.

 

 

معرفی ویژگی های جدیدترین تخت ژنیکولوژی

در این بخش قصد داریم به معرفی جدیدترین مدل های تخت ژنیکولوژی بپردازیم.

 

تخت ژنیکولوژی مکانیکی:

این محصول به عنوان تخت معاینه زنان، از جمله تجهیزات بیمارستانی محسوب می شود که با تخت زایمان طبیعی تفاوت چندانی نداشته و از لحاظ کارکرد نیز مشابه تخت زایمان است. اما به منظور معاینه واژینال زنان از تخت ژنیکولوژی مکانیکی استفاده می شود. امکان تنظیم این تخت بسته به فعالیت پزشک و به صورت دستی وجود دارد. بدنه تخت، شاسی، رویه تشک، بست و چرخ های آن که از اجزای تشکیل دهنده این تخت هستند بایستی از کیفیت بالایی برخوردار باشند، تا علاوه بر کارایی مناسب، با گذشت زمان اندک دچار فرسودگی نشوند. روکش تخت ژنیکولوژی به جهت داشتن جنس خوب دارای قابلیت شستشو بوده و ظاهر آن نیز در صورت شستن مداوم تغییر نمی کند.

 ساخت ظرف جمع آوری مایعات این محصول نیز از جنس استیل است. علاوه بر آن، به سهولت می توان اقدام به جابجایی تخت به علت داشتن چهار چرخ نمود. در صورت نیاز به ثابت ماندن تخت و متوقف شدن آن، دو عدد از چرخ های تخت ژنیکولوژی دارای ترمز می باشند. لازم به ذکر است که تأییدیه وزارت بهداشت و ضمانت نامه، دو نکته حائز اهمیت در رابطه با یک تخت استاندارد ژنیکولوژی به شمار می رود.

 

تخت مکانیکی نوع ساده:

از دیگر تخت های ژنیکولوژی که می توان به آن اشاره نمود، تخت مکانیکی نوع ساده بوده که دارای سه شکن است و کاربرد آن در حوزه زنان و زایمان می باشد. ناحیه پا، ناحیه سر و ناحیه پشتی این تخت دارای قابلیت خم یا تاشوندگی است.

 

تخت ژنیکولوژی مکانیکی

 

 

 

تخت ژنیکولوژی برقی:

از دیگر مدل های جدید تخت ژنیکولوژی که می توان از آن نام برد، تخت ژنیکولوژی برقی بوده که کلیه تنظیمات آن بدون دخالت پزشک و به شکل اتوماتیک قابل انجام است. به عبارت دیگر، پزشک تنظیمات را به کمک ریموت، کنترل خواهد کرد. البته بعضی تخت های ژنیکولوژی نیمه برقی بوده که این قابلیت مربوط به بخش سر بیمار است تا بیمار به جهت زاویه دار کردن صحیح سر، با ترس افتادن از تخت مواجه نشود. علاوه بر آن، در مدل برقی این تخت همه بخش های پشت تکیه گاه و قسمت هایی که اسکلت تخت را می پوشانند از بدنه تمام فایبر گلاس ABS تشکیل شده است. این پوشش نه تنها سبب زیبایی محصول خواهد شد، بلکه نقش بسزایی در نظافت آسان و ضد عفونی کردن بدنه خارجی آن دارد. همچنین این نوع پوشش بدنه، با گذشت زمان ثبات رنگ را به همراه خواهد داشت. 

 

تخت ژنیکولوژی برقی در دو نوع دو موتوره و سه موتوره وجود دارد.

 

مدل دو موتوره:

تنظیم شیب تکیه گاه مدل دو موتوره و ارتفاع تخت به شکل مجزا به وسیله دو موتور 6000 نیوتنی قدرتمند قابل انجام است. همچنین می توان به تنظیم دقیق شیب قسمت پا به صورت دستی و مکانیکی با کمک اهرم موجود در زیر پا پرداخت. این مدل با دارا بودن چهار چرخ ترمزدار، توانایی تحمل وزن 150 کیلوگرم را دارد.

 

مدل سه موتوره:

در این مدل نه تنها می توان ارتفاع و شیب قسمت سر را تنظیم نمود، بلکه شیب قسمت پا نیز با کمک ریموت کنترل و به شکل برقی قابل تنظیم است.

 

از نکات مهم در هنگام خرید این نوع تخت ها، توجه به ضخامت رویه فوم تخت و همچنین کیفیت موتور برقی آن است.

 

 

چه عواملی بر قیمت تخت معاینه زنان تأثیرگذار است؟

مسلماً برقی یا مکانیکی بودن تخت ژنیکولوژی نقش مؤثری در قیمت محصول ایفا می کند. قیمت این تخت در مقایسه با کارایی فوق العاده ای که دارد، بسیار مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود. علاوه بر آن، قیمت تخت مکانیکی و برقی ژنیکولوژی نیز بسته به تجهیزات و امکانات نصب شده روی آن متغیر است. در واقع می توان گفت که چند پارامتر بر کیفیت تخت معاینه زنان و در نتیجه قیمت آن اثر گذار خواهد بود که عبارتند از: میزان ضخامت پروفیل تخت و جنس پایه آن، رنگ بندی و نوع چرم محصول و همچنین نوع فوم مورد استفاده در تخت مانند پلی اتیلن، اسفنج و غیره.

 

 

تخت ژنیکولوژی برقی

 

 

جمع بندی

در این مقاله به معرفی جدیدترین مدل های تخت ژنیکولوژی و ویژگی های آنها پرداختیم. شما می توانید با مطالعه این مقاله و بسته به نیاز خود به سراغ انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین نوع تخت معاینه زنان از شرکت الیار طب بروید و با مراجعه به سایت آن از قیمت محصولاتش مطلع شوید.

 

 

  • نویسنده : الیار طب