• 1402/03/01

لزوم استفاده از تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع

 

تخت بیمارستانی یکی از ملزومات بسیار ضروری برای بیمارستان ها و مراکز درمانی متعدد است. اگرچه شاید وجود این تخت ها بیشتر در مکان های بیمارستانی دیده می شود. اما در شرایطی که نیاز به نگهداری بیماران با مراقبت ویژه در خانه ها باشد، می توان از تخت بیمار استفاده کرد. هر چقدر راحت تر بتوان مراحل تنظیم تخت بیمارستانی را انجام داد، تخت از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد. تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع یکی از بهترین تخت های بیمارستانی است که می تواند برای بیمارستان ها، خانه ها، مراکز درمانی کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

 

لزوم استفاده از تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع

 

 

تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع چیست؟

 

تخت بیمار از قدیم تا به امروز پیشرفت های بسیار زیادی داشته است. تخت های معمولی فلزی که قابلیت تنظیم نداشتند، از جمله قدیمی ترین تخت های بیمارستانی موجود در بازار بودند. ولی کم کم این تخت ها جای خود را به تخت بیمارستانی با شکن های متعدد دادند تا بتوان ارتفاع بخش های مختلف تخت را تنظیم کرد. در میان انواع این امکانات در تخت های بیمارستانی، همواره یک نگرانی برای همراهان بیمار وجود داشته است که آن هم پایین و بالا آمدن بیمار از روی تخت می باشد.

 

هر چقدر ارتفاع تخت پایین تر باشد، بیمار راحت تر می تواند از تخت پایین برود یا بالا بیاید. با این حال پایین بودن ارتفاع تخت بیمار می تواند برای همراه بیمار و حتی خود بیمار هم مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. در این زمان است که انتخاب تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع، بهترین گزینه محسوب می شود.

 

تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع از جمله تخت های بیمارستانی است که می تواند برای افرادی که نیاز به بالا و پایین آمدن از تخت دارند و ارتفاع تخت های عادی برای آن ها زیاد است، مورد استفاده قرار گیرد. این تخت دارای اهرم هایی است که می توانند ارتفاع تخت را افزایش یا کاهش دهند. منظور از ارتفاع تخت، ارتفاع گردن یا کمر و پاها نیست. بلکه منظور ارتفاع کل تخت می باشد.

 

 

تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع

 

 

انواع تخت بیمارستانی با قابلیت تنظیم ارتفاع

 

تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نوع مختلف زیر در بازار وجود دارد که افراد می توانند بر اساس نیاز و بودجه خود، یکی از این تخت های بیمارستانی را انتخاب کنند.

 

  • تخت مکانیکی تنظیم ارتفاع دار

یکی از ساده ترین انواع تخت بیمارستانی با قابلیت تنظیم ارتفاع، تخت مکانیکی یا همان دستی است. همانطور که از نام این تخت مشخص است، به صورت دستی تنظیم می شود. یک اهرم در تخت وجود دارد که فرد می تواند با چرخاندن آن، باعث بالا و پایین رفتن تخت شود. سختی تغییر ارتفاع در تخت های مکانیکی به ویژه زمانی که بیمار روی آن خوابیده است، بیشتر است. اما به دلیل اینکه این تخت ها قیمت مناسب تری  دارند، می توانند بهترین گزینه برای افرادی باشند که قصد پرداخت هزینه زیاد برای خرید تخت بیمارستانی را ندارند.  

 

  • تخت برقی تنظیم ارتفاع دار

تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع برقی، یکی دیگر از انواع تخت های بیمارستانی است. این تخت بیمارستانی می تواند با سهولت بیشتری ارتفاع را تنظیم کند. بنابراین، دیگر نیازی به نیروی دست یا ایجاد فشار به اهرم جهت تغییر ارتفاع نیست. استفاده از این تخت تنظیم ارتفاع دار ساده است؛ اما قیمت این تخت بالاتر از تخت های دستی یا مکانیکی است.

 

 

  • تخت نیمه برقی تنظیم ارتفاع دار

تخت نیمه برقی تنظیم ارتفاع دار، یکی از انواع تخت های خوب برای بیماران است. این تخت نه به اندازه تخت مکانیکی ارزان و نه به اندازه تخت برقی گران است. پس افرادی که بودجه متوسطی دارند، می توانند از این تخت استفاده کنند. برخی از تنظیمات این تخت به صورت برقی و برخی به صورت دستی انجام می شود. به همین خاطر، به این نوع تخت، تخت نیمه برقی می گویند.

 

 

انواع تخت بیمارستانی با قابلیت تنظیم ارتفاع

 

 

تخت سه شکن بیمارستانی با قابلیت تنظیم ارتفاع

 

تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع، برای بیمارانی که قابلیت حرکت ندارند و به سختی می توانند از تخت بالا و پایین روند، مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه وجود قابلیت تنظیم ارتفاع، می تواند مزایای زیادی برای تخت های بیمارستانی داشته باشد؛ اما باز هم لازم است که این تخت ها قابلیت تنظیم ارتفاع در بخش کمر، پا و گردن را داشته باشند.

 

تخت سه شکن بیمارستانی یکی از بهترین تخت های بیمارستانی با قابلیت تنظیم ارتفاع است. این تخت دارای سه شکن مجزا بوده که می توانند به صورت دستی یا برقی کار کنند. اکثر تخت های سه شکن موجود در بازار مکانیکی هستند. پس سه اهرم برای تنظیم ارتفاع شکن ها در این تخت ها وجود دارد. همراهان بیماران می توانند ارتفاع پاها، کمر و گردن را برای میل کردن غذا و یا انجام کارهای دیگر با کمک اهرم ها تنظیم کنند.

 

بهتر است که تخت سه شکن بیمارستانی دارای بد ساید نیز باشد. در این صورت می توان از افتادن بیماران به سمت پایین تخت و جابجایی آن ها جلوگیری کرد. در هنگام خرید تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع، به میزان وزن قابل تحمل توسط تخت هم توجه داشته باشید.

 

 

قیمت تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع چقدر است؟

 

قیمت تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع بر اساس عوامل بسیار متعددی تعیین می شود. یکی از مهم ترین عوامل، نوع عملکرد این تخت هاست. به طوری که تخت های بیمارستانی با قابلیت تنظیم ارتفاع برقی، قیمتی در حدود 2 برابر بیشتر از تخت های بیمارستانی مکانیکی دارند. برند تولید کننده، تعداد شکن ها، میزان وزن قابل تحمل، جنس بدنه و ... از جمله عوامل موثر دیگر بر روی قیمت تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند. اگر می خواهید در مورد قیمت دقیق این تخت ها اطلاعات کسب کنید، می توانید با الیار طب در ارتباط باشید.

 

جمع بندی

تخت بیمار با قابلیت تنظیم ارتفاع، یکی از بهترین تخت ها برای بیماران ناتوان حرکتی هستند. جابجایی بیمار از روی تخت های بلند، کار بسیار سختی است و فشار زیادی را به همراه و مراقب بیمار وارد می کند. تخت بیمارستانی با قابلیت تنظیم ارتفاع، به راحتی می تواند بالا و پایین بیاید تا در زمان نیاز به جابجایی بیمار، بتوان این کار را به صورت ساده تر انجام داد.

 

 

  • نویسنده : الیار طب