• 1402/03/06

قطر تشک تخت دقیقا چقدر است؟

 

مقدمه

این روزها بسیاری از افراد به واسطه مبتلا شدن به بیماری های گوناگون سر و کارشان به پزشک می افتد. برای این که پزشک بتواند بیماران را به بهترین شکل ممکن معاینه نماید نیاز به استفاده از یک تشک دارد. این تشک ها بر روی تخت های معاینه یا بستری قرار دارند تا بیمار در هنگام معاینه احساس ناراحتی نداشته باشد. اغلب پزشکان برای شروع کار خود به دنبال خرید تشک  تخت معاینه هستند تا بیمارانشان بتوانند بر روی آن ها دراز بکشند. موضوعی که همواره ذهن پزشکان را به خود مشغول است این است که قطر تشک تخت باید چقدر باشد تا بیماران بر روی آن ها احساس راحتی داشته باشند. برای یافتن پاسخ سوال خود با ما همراه باشید.

 

 

 

قطر تشک تخت

 

 

تشک های تخت

 

از آن جایی که بیماران مختلف قد و وزن متفاوتی را نسبت به یکدیگر دارند، باید تخت و تشک های معاینه اندازه های مختلفی داشته باشند. با توجه به این موضوع در بسیاری از موارد انتخاب قطر تشک تخت به یک معضل تبدیل می شود. برای این که بتوانید یک انتخابی درست نسبت به تشک های معاینه داشته باشید، باید در ابتدا یک نیاز سنجی درستی نسبت به خواسته خود داشته باشید. برای مثال این موضوع را مشخص نمایید که چه افرادی از بیماران شما به حساب می آیند. در صورتی که بیماران شما افراد کهن سال هستند باید دست به خرید تشک هایی با قطر زیاد بزنید. برعکس این قضیه نیز صادق می باشد؛ چرا که کودکان و افراد نوزاد باید بر روی تشک هایی که قطر کمی را دارند، قرار بگیرند.

 

انواع تشک تخت

 

شاید برایتان دانستن این موضوع جالب باشد که تشک های تخت انواع مختلفی دارند. این تنوع گاهی باعث می شود تا نتوان آن طور که باید و شاید در خرید موفق بود. در میان تمامی تشک های تخت اما دو تشک مواج و تشک بادی جزئی از پر فروش ترین تشک های موجود در بازار به حساب می آیند. این دو تشک به دلیل قابلیت های مثال زدنی که دارند، این روزها به انتخاب اول بسیاری از پزشکان برای خرید تبدیل شده اند.

 

تشک بادی

 

تشک بادی یکی از تشک های محبوب و پر طرفدار در بازار محسوب می شود. این تشک همان طور که از نامش مشخص است از باد تشکیل شده است. از ویژگی های مثبت تشک های بادی می توان به این مورد اشاره کرد که دمای پوست بدن انسان را در حالتی ایده آل نگه می دارند. همین موضوع باعث می شود تا بیمار به هنگام نشستن و یا دراز کشیدن بر روی آن ها عرق نکند. دومین ویژگی مثبت این تشک ها را می توان این مورد دانست که فشار را بر روی بدن انسان به صورت یکنواخت پخش می کند.

 

این پخش یکنواخت فشار باعث می شود تا به هیچ کدام از نقاط بدن فشار بیش از اندازه و مضاعفی وارد نشود. به صورت استاندارد قطر این مدل از تشک ها 5.5 سانتی متر است و می تواند وزن افرادی که زیر 110 کیلوگرم وزن را دارند، تحمل کند. البته این تشک ها در قطرهای مختلفی تولید می شوند که هر شخص می تواند بنا به نیازی که دارد یکی از آن ها را خریداری نماید.

 

 

تشک مواج

 

دسته دیگری از تشک های تخت را تشک های مواج تشکیل می دهند. این تشک ها همان طور که از نامشان مشخص است شکلی مواج را دارند. این مواج بودن تشک ها باعث می شود تا خون به راحتی در بدن جریان پیدا کند و اگر در نقطه ای از بدن درد وجود داشته باشد، به صورت کامل از بین ببرد. البته ناگفته نماند پزشکان گاهی از این تشک ها برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می کنند که به آن موج درمانی گفته می شود. در صورتی که بیماران مجبور باشند برای مدت زمانی طولانی بر روی تخت بیمارستان استراحت کنند، باید از این تشک ها استفاده کنند. قطر استاندارد این تشک ها بین 6 تا 7 سانتی متر می باشد. به طور معمول این تشک ها می توانند افرادی که زیر 120 کیلوگرم وزن دارند را تحمل کنند. تشک های مواج نیز در قطرهای مختلفی تولید می شوند که می توان با توجه به نیاز اقدام به خرید آن ها نمود.

 

 

تشک مواج سلولی برای جلوگیری از زخم بستر

 

 

 

برای خرید تشک تخت با قطر مناسب چه باید کرد؟

 

اگر تاکنون دست به خرید تشک تخت نزده اید و نمی دانید که به هنگام خرید این تشک ها باید چه مواردی را بررسی نمایید؛ جای نگرانی وجود ندارد چرا که در قسمت بعدی مقاله به بررسی این موضوع پرداخته شده است.

 

طول و عرض تشک تخت

 

به هنگام خرید این وسیله نیاز است تا علاوه بر توجه داشتن به قطر تشک تخت، به طول و عرض آن ها نیز توجه شود. طول و عرض تشک های معاینه باید استاندارد باشند تا بیمار به هنگام دراز کشیدن و یا نشستن بر روی آن ها احساس راحتی داشته باشد.

 

اطلاع از مواد سازنده

 

برای این که بتوانید یک تشک مرغوب خریداری نمایید نیاز است تا به مواد سازنده آن توجه داشته باشید. تشک های فوم دار و یا فنر دار از تشک های مرغوب در بازار هستند. تشک های فنر دار قیمت بسیار پایین تری را نسبت به تشک های فوم دار، دارند. همین موضوع باعث شده تا از خرید آن ها استقبال زیادی به عمل آید. البته ناگفته نماند که اگر موضوع عملکرد برای شما مهم است، دست به خرید تشک های فوم دار بزنید. تشک های فوم دار و فنر دار نیز در قطرهای مختلفی تولید می شوند که می توانید از بین آن ها بهترینشان را انتخاب نمایید.

 

از قابلیت های تشک غافل نشوید.

از آن جایی که ممکن است تشک ها به دلایل مختلفی تا شوند، نیاز است تا دست به خرید تشک هایی که انعطاف پذیری بالایی دارند، بزنید. تشک ها باید این قابلیت را داشته باشند که به راحتی جمع و یا باز شوند تا آسیب نبینند.

 

 

 

خرید تشک برای تخت بیمار

 

 

سخنی پایانی

 

در این مقاله در مورد قطر تشک تخت و همچنین مواردی که به هنگام خرید تشک تخت باید به آن ها توجه شود، پرداخته شد. اگر می خواهید یک تشک معاینه با قطر مناسب را خریداری نمایید نیاز است تا با افراد حرفه ای در این زمینه مشورت داشته باشید. مجموعه ما با داشتن متخصصان کاربلد در کنار شماست.

 

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب