• 1400/08/25

راهنمای خرید تخت ژنیکولوژی متناسب با نیاز های شما

 

تخت ژنیکولوژی 

تخت ژنیکولوژی یا تخت زایمان که نوعی تخت بستری  یا بیمارستانی به حساب می آید، یکی از تجهیزات پزشکی مهم در بخش زنان و یا مطب متخصص زنان و زایمان می باشد. بنابراین برای خرید تخت ژنیکولوژی باید اطلاعات کافی در مورد انواع و کاربردهای آن داشته باشید.

 

این تخت موقعیت و پوزیشن مناسب را به جهت انجام معاینه یا درمان دستگاه تناسلی زنان فراهم می آورد. در واقع کاربرد تخت ژنیکولوژی، در معاینات لگنی، نمونه گیری برای تست پاپ اسمیر، سونوگرافی داخلی و زایمان است. تخت زایمان با قابلیت تنطیم زاویه خواب بیمار و همچنین تنطیم زاویه و نحوه قرار گیری پا (پاها بر روی پایه های لیتاتومی یا جاپایی قرار می گیرند) تسلط و دسترسی کامل پزشک و ماما را به منظور معاینه یا جراحی دستگاه تناسلی زنان، امکان پذیر می سازد. همچنین تخت ژنیکولوژی می تواند به جهت بستری بیمار پس از جراحی دستگاه تناسلی یا زایمان به کار برده شود.

 

انجام معاینات لگنی و استفاده ار تخت ژنیکولوژی

 

 

انواع تخت ژنیکولوژی

 

تخت ژنیکولوژی (به اختصار تخت ژنیکو) در انواع برقی و مکانیکی، کمد دار و بدون کمد و همچنین دوشکن یا سه شکن تولید می شود. برخی تخت‌های زایمان، به قطعات جانبی مانند محافظ پا و ظرف جمع آوری ادرار (اصطلاحا لگن خور هستند) به جهت رفع نیازهای بیمار قبل یا بعد از زایمان و عمل جراحی مجهز می شوند. یک تخت ژنیکولوژی خوب و مناسب ابتدا باید بتواند انتظارات شما و نیاز های بیمارتان را تامین کند، بنابراین برای خرید تخت ژنیکولوژی ابتدا با انواع آن و کاربرد های تخت های ژنیکو متنوع آشنا شده سپس نکات زیر را در نظر بگیرید.

 

 

کلیدی ترین ویژگی ها و نکاتی که در انتخاب نوع تخت ژنیکولوژی موثرند، عبارتند از:

 

1)- این تخت را برای بخش زنان و زایمان خریداری می کنید یا بیشتر برای انجام معاینات لگنی در مطب پزشک مورد استفاده است؟

 

2)- تخت ژنیکولوژی برقی بهتر است یا مکانیکی؟ تفاوت عمده این دو مدل در نوع حرکت پشتی و زیر پایی بیمار است. استفاده از تخت ژنیکولوژی برقی راحت تر بوده رابط کاربری ساده تری دارد.

 

3)- در صورت نیاز به تخت ژنیکولوژی برقی باید به دو موتوره یا سه موتوره بودن آن توجه داشته باشید.

 

4)- انتخاب تخت دو شکن یا سه شکن متناسب با نیاز شما و نوع کاربری آن

 

5)- قابلیت اتصال لگن و سایر لوازم جانبی مورد نیاز شما

 

6)- آیا نیاز به کمد در زیر تخت جهت استفاده شما و بیمارتان دارید؟

 

 برای مطالعه بیشتر در مورد انواع و کاربرد های تخت ژنیکولوژی کلیک کنید.

 

 

در هنگام خرید تخت ژنیکولوژی به چه مواردی دقت کنیم؟

 

پس از انتخاب نوع و ویژگی های تخت ژنیکو متناسب با نیازهایتان و با توجه به بودجه ی مورد نظر شما، بهتر است با ویژگی های یک تخت ژنیکولوژی کاربردی و خوب آشنا باشید.

 

 

 

ضروری ترین نکات برای خرید تخت ژنیکولوژی خوب عبارتند از:

 

1)- در هنگام خرید تخت ژنیکولوژی برقی توجه به موتور، توان آن و سلامت فیزیکی از اهمیت بالایی برخوردار است. قدرت موتور تخت ژنیکولوژی باید در حدی باشد که بتواند وضعیت قرارگیری بدن را برای افراد با وزن بالا (برای مثال در بارداری)  نیز امکان پذیر کند. به علاوه برخی از انواع تخت ژنیکولوژی برقی دارای ریموت کنترل برای تغییر زاویه نشیمن و زیرپایی هستند. بهتر است از عملکرد صحیح و دقیق این کنترل اطمینان پیدا کنید.

 

2)- در تخت ژنیکولوژی مکانیکی فرایند تغییر وضعیت بخش های مختلف تخت توسط اهرم ها و با نیروی پزشک یا ماما انجام می گیرد. بنابراین توجه به جنس اهرم ها و تسمه پشتی تخت اهمیت دارد.

 

3)- جنس بدنه، پایه و جاپایی این تخت از لحاظ قابلیت شستشو، استریل و ضدعفونی کردن و همچنین استحکام بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که این تخت برای زایمان و مراقبت های پس از آن نیز مورد استفاده قرار میگیرد؛ باید توان تحمل وزن های بالا و فراهم آوردن ایمنی بانوان باردار را داشته باشد. به علاوه توجه به شاسی و بست های تخت را حین خرید تخت ژنیکولوژی فراموش نکنید. زیرا راحتی و ایمنی این تخت بسیار حائز اهمیت است.

 

4)- جنس جا پایی (ABS نشکن)، قابلیت شست و شو و چرخش در زوایای مورد نظر پزشک برای سهولت در معاینه یا روند زایمان مهم است. جاپایی باید از استحکام بالا برخوردار باشد، زیرا بیمار حین معالجه و معاینه عضلات خود را منقبض می کند و به این بخش فشار زیادی وارد می آید.

 

5)- ابعاد، جنس و میزان انعطاف پذیری تشک را مورد توجه قرار دهید.

 

6)- بعد از زایمان یا معاینه تخت باید استریل و ضدعفونی شود. بنابراین، رویه تشک باید از جنسی قابل شستشو و استریل باشد. اگر رویه تشک تخت ژنیکولوژی از چرم مصنوعی مرغوبی نباشد، پس از چندبار شستشو پوسته پوسته شده، از بین می رود.

 

7)- نشیمن تخت ژنیکولوژی معمولا ابعاد بزرگتری نسبت به سایرین داشته، باید برای بیماران با وزن بالا یا قد بلند نیز کارایی داشته باشد. عرض تخت زایمان، چیزی حدود 60 سانتی متر است؛ تا مادر باردار بتواند به راحتی بر روی آن دراز بکشد.

 

8)- رویه فوم تخت به جهت اینکه شاید بیمار یا بانوی باردار نیاز به طول درمان و معالجه داشته باشد، باید از جنس خوبی باشد تا شرایط مناسب را برای بیمار فراهم کند.

 

 

 

تخت ژنیکولوژی

 

 

 

برای خرید تخت ژنیکولوژی چه کنیم؟

 

برای خرید تجهیزات پزشکی بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشاوره کنید. اگر پس از مطالعه دو مقاله مربوط به تخت ژنیکولوژی در سایت ما به مشاوره و استعلام قیمت نیاز داشتید حتما با مشاورین الیار طب در این زمینه با شماره همراه 09123758746 تماس حاصل فرمایید. الیار طب، با ارائه خدمات مربوط به مشاوره و خرید انواع تجهیزات پزشکی خانگی و بیمارستانی آماده خدمت رسانی به شماست.

 

 

  • نویسنده : الیار طب