• 1401/05/04

آشنایی با هتلینگ بیمارستانی و تفاوت آن با هتلینگ خانگی

 

هتلینگ چیست؟

 

بهتر است بدانید واژه هتلینگ الهام گرفته از سیستم هتل‌ ها است. این واژه به معنی استفاده بهینه از فضا نیز می باشد. در واقع این واژه بدان معنی است که هیچ شخصی مالک دائمی اتاق یا اتاقک نیست. یعنی هر فردی به طور موقت و در صورت نیاز می تواند از این فضا و اتاق استفاده کند. جالب است بدانید از دهه ۱۹۹۰ این استراتژی در اغلب شرکت های بزرگ به اجرا در آمده است.

 

 

آشنایی هر چه بیشتر با هتلینگ بیمارستانی

بهتر است بدانید هتلینگ با ظاهری شیک و مدرن یکی از معیارهای مهم و اساسی در یک بیمارستان به شمار می آید. در واقع هتلینگ بیمارستانی تاثیر بسیار زیادی بر روی دیدگاه بیماران و مراجعین دارد. همچنین بهبود کیفیت این امر تاثیر بسیار زیادی در افزایش رضایت بیماران و میزان وفاداری آنها دارد. از آنجا که برآورده ساختن نیازهای واقعی بیماران یکی از هدف های مهم هر بیمارستانی می باشد، از اینرو رضایت‌ مندی بیماران در سراسر دنیا در حوزه مراقبت ‌های پزشکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عوامل و فاکتورهای متعددی از جمله استفاده از انواع تخت بیمارستانی همچون تخت زنان و زایمان، تخت سی پی آر، تخت بیمارستانی، تخت اطفال، تخت اندوسکوپی، تخت برقی، تخت اطفال، تخت مکانیکی، تخت اندوسکوپی و ... بر هتلینگ و رفاه بیمارستان موثر می باشد. تجهیزات هتلینگ بیمارستانی شامل موارد مختلفی همچون انواع تخت های بیمارستانی، چراغ پرتابل ۴ شعله، لاکر کمد کنار تخت بیمار، تخت های معاینه ثابت و متحرک، تشک بیمار، ترالی حمل کپسول اکسیژن، چارت آلومینیوم و ای بی اس و ... است. در حالت کلی برخورد کارکنان بیمارستان با مراجعه کنندگان و بیماران در کنار هتلینگی با ظاهری شیک و به روز تاثیر بسیار زیادی در جلب رضایت بیماران و همراهان آنها دارد.

 

 

 

تخت برقی سه شکن با تنظیم ارتفاع

(نمونه ای از هتلینگ بیمارستانی)

 

 

نگاهی بر تفاوت های موجود بین هتلینگ بیمارستانی و خانگی

 

از تفاوت های موجود بین هتلینگ بیمارستانی و خانگی می توان به تفاوت هایی که بر بایدها و نبایدها استوار است اشاره کرد. در هتلینگ های خانگی تمامی انتخابات با مراجعه کنندگان است. بر عکس در بیمارستان ها برای شخص بیمار قدرت انتخابی وجود ندارد. به نوعی می توان گفت بیمار بر اساس شرایط جسمی و نوع بیماری خود نمی تواند در هر مکانی و یا در هر دمایی قرار بگیرد. همچنین شخص بیمار نمی تواند مطابق با سلیقه خود هر حمام و سرویس بهداشتی را انتخاب کند.

از طرفی بیمار نمی تواند هر غذایی را برای خوردن انتخاب نماید. در مقابل هتلینگ آپارتمان ها مشابه با هتل ها است، اما با این تفاوت که نسبت به هتل ها امکانات بسیار بیشتری را در اختیار افراد قرار می دهد. در این مراکز می توان شاهد امکانات گسترده ای همچون پارک، کافی ‌شاپ، استخر، آشپزخانه ‌های خصوصی، لاندری، سرویس خشک ‌شویی و ... بود. همچنین افراد می توانند تا هر زمانی که می خواهند در این نوع آپارتمان ها سکونت داشته باشند.

 

(نمونه ای از هتلینگ آپارتمانی)

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب