• 1401/05/25

تخت معاینه پیشرفته چیست و چه ویژیگی هایی دارد؟

 

تخت معاینه یکی از ضروری‌ترین ابزار هایی است که در مطب پزشکان و بیمارستان‌ ها در تعداد بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان ‌طور که از نام این محصول پیداست، تخت‌ های معاینه طراحی شده‌اند تا به پزشک کمک کنند شرایط سلامتی بیمار را بررسی کند و اقدامات لازم را انجام دهد. به ‌طور کلی این تخت‌ ها طوری طراحی شده‌اند که علاوه ‌بر فراهم کردن راحتی بیمار، برای انجام اقدامات درمانی توسط پزشکان و کادر درمان مناسب و کاربردی باشند. در حال حاضر، تخت‌ های معاینه در انواع گوناگون و متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. وجود انواع متفاوت این محصولات باعث شده تا هر پزشک و مرکز درمانی، با توجه به خدماتی که ارائه می‌کند، از مناسب‌ترین گزینه بهره ببرد.

 

تخت معاینه پیشرفته چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

بعد از صحبت در رابطه با چیستی تخت معاینه، بهتر است که برای شما در رابطه با ویژگی های این محصولات نیز صحبت کنیم. به‌ طور کلی تخت ‌های معاینه کاربرد نسبتاً گسترده‌ای دارند و بر اساس این کاربرد ها، می‌توان از انواع متفاوت و گوناگون این محصولات بهره برد. یکی از انواع پیشرفته و با کیفیت این محصول شامل تخت‌ های معاینه برقی می‌شود. البته به این ‌موضوع توجه نمایید که تنها ویژگی پیشرفته این محصولات، برقی بودن آن ‌ها نیست. تخت ‌های معاینه برقی تنها نمونه‌ای از انواع پیشرفته‌ی این محصولات می‌باشند که می‌توانند به‌ نحوی روند انجام معاینات را آسان‌تر کنند. به‌ هر حال بیایید در ادامه با یکدیگر بیشتر در رابطه با ویژگی‌ های تخت ‌های معاینه پیشرفته صحبت کنیم. 

 

تخت معاینه پیشرفته چیست و چه ویژگی ‌هایی دارد؟

 

 

 

تخت معاینه پیشرفته، قابلیت تنظیم ارتفاع دارد 

مورد اولی که می‌تواند در دسته ویژگی‌ های تخت معاینه پیشرفته قرار بگیرد، قابلیت تنظیم ارتفاع در سریع‌ترین زمان ممکن است. با توجه به انجام اقدامات گوناگون درمانی، ممکن است که کادر درمانی یا پزشک نیاز داشته باشد تا بیمار در ارتفاع خاصی قرار داشته باشد. در این شرایط می‌توان به ‌راحتی و بدون هیچ‌ گونه مشکلی، با تنظیم ارتفاع تخت این اقدام مهم را انجام داد. تخت‌ های معاینه پیشرفته برقی معمولاً تنها با چند دکمه قابلیت تنظیم ارتفاع را در اختیار کادر درمان قرار می‌دهند. تخت‌ های معاینه پیشرفته‌ای که برقی نیستند نیز پیچ ‌هایی دارند که می‌توانند به شما کمک کنند در سریع‌ترین زمان ممکن تخت را در ارتفاع مورد نظر خود تنظیم کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که قابلیت تنظیم ارتفاع قابلیتی بسیار مهم و حیاتی می‌باشد و اهمیت آن در شرایط حاد پزشکی، به خوبی قابل ‌لمس خواهد بود. 

 

 

استفاده از تشک با کیفیت 

مورد دیگری که می‌تواند در دسته ویژگی ‌های تخت معاینه پیشرفته و باکیفیت قرار بگیرد، استفاده از تشک ‌های باکیفیت و رویه چرم مناسب می‌باشد. تخت‌ های معاینه باید طوری طراحی‌ شده باشد که از تعریق بیش ‌از حد بیمار جلوگیری کنند و همچنین به‌ راحتی نیز تمیز شوند. علاوه ‌بر این موارد، این تخت‌ ها دارای بالشتک هایی هستند که به‌ صورت ثابت و متحرک قابلیت تنظیم دارند. این بالشتک ‌ها به کادر درمان کمک می‌کنند تا نیازی به استفاده جداگانه از بالش نباشد و به‌ راحتی سر و گردن بیمار در زاویه‌ای مناسب قرار بگیرد. 

 

 

زیبایی و طراحی ارگونومیک

مورد بعدی از ویژگی ‌های تخت معاینه پیشرفته، فاکتور زیبایی‌ و طراحی اصولی است. تخت‌ های معاینه پیشرفته معمولاً با طراحی ارگونومیک و زیبایی چشم نواز به دست مصرف‌ کنندگان می‌رسند. طراحی زیبا در کنار ارگونومیک بودن، به بیماران کمک می‌کند تا بدن خودشان را در بهترین شرایط ممکن نگه دارند و راحت‌تر برای انجام درمان ‌ها و معاینات آماده شوند. تخت ‌هایی که طراحی مناسبی ندارند، می‌توانند در صورتی وجود درد در بدن بیمار، باعث تشدید درد شوند. به‌ همین دلیل، در حال حاضر معمولاً تخت معاینه پیشرفته طوری طراحی می‌شود که بدن بیمار را در بهترین حالت ممکن نگه دارد و همچنین، طراحی زیبایی دارد. 

 

 

تخت معاینه با تشک صورتی

 

 

استحکام قابل قبول 

از دیگر ویژگی ‌های شگفت ‌انگیز تخت معاینه پیشرفته، ما می‌توانیم به استحکام این تخت‌ ها اشاره کنیم. ممکن است که در برخی شرایط بیماری با وزن 150 کیلوگرم روی تخت دراز بکشد. در این وضعیت پزشکان و کادر درمان نباید نگران استحکام تخت باشد و باید خیالشان راحت باشد که تخت معاینه می‌تواند به‌ خوبی وزن بیمار را تحمل کند. تخت معاینه پیشرفته، طوری طراحی‌ شده که علاوه‌ بر استفاده از مواد اولیه با کیفیت، طراحی و ساخت اسکلت کلی آن جوری پایه‌ ریزی شده باشد که به ‌خوبی تحمل وزن همه بیماران را داشته باشد. 

 

 

قابلیت قرار گیری حفاظ در تخت معاینه پیشرفته

بسیاری از تخت ‌های معاینه طوری طراحی شده‌اند که دارای حفاظ هستند. البته این حفاظ ‌ها به‌ صورت متحرک روی تخت ‌ها تعبیه شده‌اند تا در صورت عدم نیاز بتوان آن ‌ها را به‌ راحتی جدا کرد. وجود حفاظ‌ های متحرک به پزشکان و بیماران کمک می‌کند تا بتوانند در صورت نیاز، به‌ راحتی حفاظ ها را بالا بیاورند و هنگامی‌ که بیمار قرار بود از تخت پایین بیاید یا حفاظ ‌ها تاثیر مخربی در روند معاینه یا درمان ایجاد کردند، به ‌راحتی بتوان  حفاظ ‌ها را جدا کرد. حفاظ ‌ها معمولاً با توجه به نوع تخت در حالت‌ های متفاوتی طراحی می‌شوند تا بتوانند به‌ خوبی پاسخ‌ گوی نیاز پزشکان و بیماران باشند.

 

تخت معاینه با کیفیت

 

 

جمع بندی 

به ‌طور کلی تخت معاینه پیشرفته، تختی است که آپشن ‌های بیشتری نسبت به تخت معاینه معمولی در اختیار بیماران و کادر درمان قرار می‌دهد. این تخت ها می‌توانند روند معاینه را سریعتر و راحت‌تر کنند.

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب