• 1401/05/27

کدام تخت مناسب کلینیک شماست؟

 

کدام تخت مناسب کلینیک شماست؟

 

زمانی که تصمیم به راه اندازی و افتتاح یک کلینیک درمانی می گیرید، باید چندین نکته مهم را مدنظر قرار دهید. واقعیت امر این است که هر کلینیکی برای پذیرش و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان نیاز به تخت کلینیک دارد. یک تخت کلینیک برای اینکه بتواند راحتی و آسایش مراجعه کنندگان را فراهم کند، باید به درستی و با تکیه بر اصول استاندارد طراحی و تولید شده باشد. در نهایت شما به عنوان فرد خریدار تختی را برای کلینیک و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان انتخاب می کنید که بیشترین هماهنگی و تطبیق را با نوع نیاز و خدمات شما داشته باشد.

 

انتخاب تخت کلینیک

 

 

ضرورت دقت در انتخاب تخت کلینیک

اگر چه برای ارائه خدمات در یک کلینیک ابزارهای مختلفی مدنظر قرار دارند اما تخت با توجه به اینکه بستری برای ارائه خدمات می باشد، اهمیت به مراتب بیشتری دارد. در این حالت هم مراجعه کنندگان از نحوه ارائه خدمات شما رضایت خواهند داشت و هم اینکه شما می توانید به راحتی خدمات خود را به مراجعه کنندگان ارائه دهید.

 

 

تخت کلینیک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تخت کلینیک به عنوان یک تخت طبی معرفی می شود. بیماران یا افراد مراجعه کننده بر روی این تخت ها سرویس های مختلف درمانی، زیبایی یا مراقبت را دریافت می کنند. ممکن است این تخت ها برای بستری بیماران به شکل موقت یا دائم نیز مورد استفاده قرار بگیرند. از این رو تامین رفاه و آسایش بیمار و فرد مراجعه کننده در حین بهره مندی از این تخت ها اهمیت قابل توجهی دارد. این نوع تخت ها باید بتوانند رفاه و آسایش بیماران را مهیا کنند.

 برای تامین آسایش و رفاه بیماران چندین ویژگی مهم در طراحی تخت های کلینیک مدنظر قرار می گیرد. اول اینکه تخت کلینیک باید از نظر ارتفاع و بلندی قابلیت تنظیم داشته باشد. ریل های جانبی برای جابجا کردن تخت از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند. در نمونه تخت های مجهز کلینیک دکمه های الکترونیکی برای عملکرد مناسب و جابجایی تخت در نظر گرفته شده است.

 

معیارهای مهم انتخاب تخت مناسب برای کلینیک

برای اینکه تخت کلینیک را در نوع مناسب و استاندارد انتخاب کنید، باید همواره به دو معیار اساسی توجه داشته باشید. اول اینکه محیطی که قرار است تخت در آن مورد استفاده قرار بگیرد، ارزیابی کنید. در واقع باید بدانید که این تخت قرار است برای ارائه چه نوع خدماتی مورد استفاده باشد و چه افرادی به عنوان بیمار یا مراجعه کننده از آن استفاده می کنند. ارزیابی این موضوعات و مسائل به شما کمک می کند که خرید تخت کلینیک را به شکل مناسب انجام دهید.

 

تخت کلینیک

 

 

تخت کلینیک برای چه افرادی مورد استفاده قرار می گیرد؟ به عنوان مثال فرض کنید کلینیک درمانی شما برای درمان های لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت اغلب افرادی که به کلینیک شما مراجعه می کنند، دارای اضافه وزن هستند. بنابراین تختی که برای کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد، باید قابلیت تحمل وزن زیاد را داشته باشد. این مسئله در مورد اغلب تخت های کلینیک با توجه به تعدد مراجعه کنندگان و تفاوت آن ها از نظر وزن اهمیت قابل توجهی دارد.

 

 نکته دیگر اینکه تخت کلینیک ممکن است با توجه به نوع فعالیت کلینیک مورد استفاده افراد مسن یا سالخورده باشد. در این حالت نیز ارتفاع تخت باید قابلیت تنظیم داشته باشد تا حرکت و راحتی فرد به آسانی تامین شود. کودکان در محیط هایی همچون کلینیک ها نیاز به تخت استاندارد دارند. این تخت ها از سقوط افراد به ویژه کودکان جلوگیری می کنند. زنان باردار نمونه افرادی هستند که در کلینیک های درمانی یا بارداری مورد معاینه و مراقبت قرار می گیرند. تختی که برای چنین کلینیک هایی سفارش داده می‌ شود نیز باید قابلیت تامین نیازها و راحتی یک زن باردار، کودک یا فرد سالخورده و غیره را داشته باشد.

 

راحتی بیمار

بسته به نوع خدمات ممکن است بیمار بر روی تخت کلینیک نیاز به قرار گرفتن در پوزیشن های مختلفی داشته باشد. در این حالت باید امکان پوزیشن دراز کشیده، به حالت دمر یا پشت خوابیده یا وضعیت نشسته برای بیمار مهیا باشد.

 

 

تخت کلینیک استاندارد

 

ارتفاع تخت کلینیک در وضعیت استاندارد

 ارتفاع مناسب تخت نیز از دیگر مواردی است که برای تخت های کلینیک مدنظر قرار می ‌گیرد. به عنوان مثال تخت هایی با ارتفاع زیاد می تواند امنیت بیماران و مراجعه کنندگان را به خطر بیندازند. در نتیجه این نوع تخت ها گزینه استاندارد و مناسبی برای دریافت خدمات به حساب نمی آیند. تخت هایی با ارتفاع کوتاه با توجه به جابجایی راحتی که برای بیماران خود یا مراجعه کنندگان ایجاد می ‌کنند، می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب تخت کلینیک باشند.

تخت هایی که برای فضای کلینیک مورد استفاده قرار می‌گیرند باید به گونه ای طراحی شده باشند که امکان حمل و نقل و انتقال آن ها در فضاهای مختلف کلینیک به راحتی مهیا شود. همچنین پدال های مورد انتظار جهت فعال یا غیر فعال کردن ترمزها از هر سمت تخت قابل دسترسی باشند. این موضوع نیز امنیت و راحتی مراجعه کنندگان را افزایش می دهد.

 

حفاظ تخت کلینیک

 حفاظ تخت نیز از دیگر مواردی است که برای امنیت بیشتر افراد مراجعه کننده به کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی از استاندارد یک تخت مناسب نیز به حساب می آید.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب