• 1401/05/29

آشنایی با 10 تخت بیمارستانی برتر در دنیا

 

تخت بیمارستانی یکی از اساسی ترین تجهیزات مورد نیاز در هر بیمارستان

 

تخت بیمارستانی یکی از اساسی ترین و مهمترین تجهیزاتی است که، در هر بیمارستان یا درمانگاه وجود دارد. این تخت ها انواع متنوعی دارند و توسط شرکت های فعال در حوزه ی صنعت پزشکی تولید و عرضه میشوند. هر یک از انواع تخت بیمارستانی جهت کاربری خاص و مورد درمانی مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت های سازنده تجهیزات پزشکی بر حسب نیاز کادر درمان و بیمارستان ها، اقدام به تولید انواع متنوعی از تخت های بیمارستانی میکنند که، در زیر به برخی از مهمترین انواع آن اشاره خواهیم کرد.

 

 

تخت بیمارستانی یکی از مهمترین تجهیزات در هر بیمارستان می باشد.

 

 

آشنایی با برخی از مهمترین انواع تخت بیمارستانی

 

 

تقسیم بندی تخت های بیمارستانی بر اساس نوع درمان

تخت های بیمارستانی بر حسب نوع درمان و مورد استفاده به تخت های حمل بیمار، بستری، مراقبت های ویژه، اتاق عمل، احیا، تخت مختص دیالیز، ارتوپدی و عمل های جراحی و نیز تخت معاینه ی عمومی و زنان تقسیم میشوند. همچنین جهت درمان نوزادان نیز از تخت بیمارستانی مخصوص آنها استفاده میشود.

 

تقسیم بندی تخت های بیمارستانی بر اساس نوع کارکرد

تخت های بیمارستانی بر اساس نوع کارکرد به انواع تخت بیمارستانی یک شکن، دو شکن و چند شکن تقسیم میشوند. طراحی تخت یک شن به گونه ای است که، تنها ناحیه ی سر بیمار قابلیت تنظیم دارد. در نوع دو شکن علاوه بر تنظیم ارتفاع قسمت سر میتوان نحوه ی قرارگیری پاها را نیز تنظیم کرد. در نوع سه شکن که بهترین تخت بیمارستانی موجود در بازار نیز هست، علاوه بر قابلیت تنظیم قسمت های بالایی و پایینی، امکان تغییر وضعیت قسمت میانی تخت نیز وجود دارد.

  

 

 تخت های بیمارستانی بر اساس نوع کارکرد به انواع تخت بیمارستانی یک شکن، دو شکن و چند شکن تقسیم میشوند.

 

 

 

اهمیت تهیه ی تخت بیمارستانی با کیفیت

انواع تخت بیمارستانی موجود در بازار بر اساس نوع متریال های به کار رفته در ساخت، درجه کیفیت متفاوتی دارند. همچنین این تخت ها با توجه به کیفیت ساخت، از میزان استحکام و مقاومت متفاوتی نسبت به یکدیگر برخوردار می باشند. با توجه به اینکه تخت بیمارستانی یکی از اصلی ترین و با اهمیت ترین تجهیزاتی است که، جهت پیشبرد امور درمان و نیز بستری شدن بیمار مورد استفاده قرار می گیرد، باید از کیفیت مناسب و مقاومت بالایی برخوردار باشد.

تخت بیمارستانی باید توان تحمل وزن بالایی داشته باشد، تا بتوان از آن جهت درمان بیماران با وزن های متفاوت استفاده کرد. همچنین استحکام آن به گونه ای باشد که در حین درمان و یا جا به جایی به سرعت دچار خرابی نشود. علاوه بر این تشک این تخت ها می بایست از مواد اولیه مرغوب و استاندارد ساخته شوند، تا بیمار به هنگام استراحت و یا در طول درمان احساس راحتی داشته باشد. از این رو ضرورت دارد که، بیمارستان ها و درمانگاه ها به منظور تامین رفاه و آسایش حال بیماران خود، بهترین تخت بیمارستانی را خریداری کنند. عموماً تخت های بیمارستانی که توسط شرکت های تولید کننده ی تجهیزات پزشکی معتبر و به نام ساخته میشوند، کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند.

بنابراین خرید برترین تخت های بیمارستانی نه تنها موجب رفاه بیشتر حال بیماران خواهد شد بلکه به علت دوام بالایی که این تخت ها دارند، دیرتر دچار خرابی شده و در نتیجه در هزینه های بیمارستان صرفه جویی خواهد شد. از این رو به دلیل اهمیت خرید تخت بیمارستانی با کیفیت، در ادامه قصد داریم تا برخی از انواع تخت های بیمارستانی برتر در دنیا را به شما معرفی نماییم.

 

خرید برترین تخت های بیمارستانی موجب رفاه بیشتر حال بیماران خواهد شد.

 

 

آشنایی با 10 شرکت برتر تولید کننده ی بهترین تخت بیمارستانی

 

شرکت فناوری پزشکی  Stryker

 این شرکت یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده تخت بیمارستانی به شمار می آید. این شرکت فعالیت خود را در زمینه ی ساخت تجهیزات پزشکی و به خصوص تخت های بیمارستانی در سال 1946 آغاز کرد. این شرکت در سه زمینه ی تولید تجهیزات و تخت های بیمارستانی ارتوپدی، ستون فقرات و نوروتکنولوژی فعالیت میکند.

 

 هلدینگ Hill-Rom ، تولیدکننده ی بهترین تخت های بیمارستانی در دنیا

هیل روم یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ی برترین تخت های بیمارستانی در دنیاست. این شرکت آمریکایی یکی از با کیفیت ترین و مدرنترین تخت های بیمارستانی را در دنیا تولید میکند. تخت های سه شکن برند هیل روم به جرات بهترین تخت بیمارستانی موجود در بازار هستند.

 

 

شرکت معتبر Getinge AB

این شرکت سوئدی یکی از تولیدکنندگان به نام در زمینه ی تولید انواع تخت بیمارستانی به شمار می آید. این شرکت در واقع یک هلدینگ تجاری بزرگ است که با داشتن زیر مجموعه های متعدد، پیشرفته ترین تخت های بیمارستانی و سایر تجهیزات پزشکی را تولید و به بیش از سه قاره صادر می نماید.

 

 

شرکت Invacare Corporation

شرکت Invacare Corporation یکی از برترین تولیدکنندهای تجهیزات بیمارستانی در دنیاست. این شرکت معتبر آمریکایی سالهاست که در زمینه ی تولید تجهیزات پزشکی بیمارستانی و خانگی فعالیت دارد. تخت بیمارستانی تولید شده توسط این برند مشهور، در دسته بندی تجهیزات متحرک و مربوط به نشیمن به بازار عرضه میگردد.  

 

هلدینگ Paramount Bed، یکی از پیشتازان عرصه ی تولید جهانی تخت بیمارستانی

این هلدینگ شناخته شده ی ژاپنی از سال 1982، کار خود را با تولید انواع تخت های بیمارستانی و تجهیزات پرستاری و طبی آغاز کرد. تجهیزات پزشکی ساخت این برند، امروزه از جمله با کیفیت ترین محصولات در سطح دنیا به شمار می آیند.

 

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب