• 1401/06/07

نکات مهم در خرید تخت بستری اطفال و کودکان

 

تخت های بیمارستانی معمولا دارای امکانات ویژه ای برای راحتی بیمار هستند و با تخت خواب های معمولی که در  منزل استفاده می‌شوند، متفاوتند‌‌. مزیت اصلی این تخت‌ها قابل تنظیم بودن محل قرارگیری گردن، کمر و پاها برای راحتی بیمار است‌. تخت های بیمارستانی علاوه بر استفاده در بیمارستان ها، برای بیمارانی که در منزل نگهداری می‌شوند نیز، کاربرد دارند. این تخت ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها تخت بستری اطفال می باشد. در ادامه با نکات مهم در مورد خرید تخت بستری اطفال و کودکان بیشتر آشنا می‌شویم.

 

 

تخت بستری اطفال و کودکان

 

 

 

تخت بستری اطفال و کودکان چیست؟

 

تخت بستری اطفال و کودکان نوعی تخت بیمارستانی است که در بخش اطفال بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که این تخت ها مخصوص استفاده کودکان است، باید قابلیت های خاصی داشته باشد. در قسمت بعدی مهمترین ویژگی های تخت بستری اطفال شرح داده شده است.

 

 

 

ویژگی تخت های بستری اطفال

 تخت بیمارستانی اطفال باید به گونه ای طراحی شود که دارای اسکلت محکم و قوی باشد و بتواند مادر و کودک را به راحتی در خود جای دهد.

اکثر تخت های بیمارستانی که در بخش اطفال مورد استفاده قرار میگیرند، تک شکن هستند. یعنی در قسمتی که گردن قرار میگیرد، قابلیت تغییر ارتفاع دارند. جنس کف تخت بیمارستانی اطفال از جنس ورق پانچ است که در برابر ضربه و همچنین وزن مادر و کودک مقاومت کافی دارد.

 تخت بستری اطفال باید در کناره ها دارای میله هایی برای محافظت از کودک باشد. جنس این میله ها نیز باید مقاومت بالایی در برابر ضربات داشته باشد تا به راحتی کج نشود‌. همچنین میله های کنار تخت باید قابل تنظیم باشند و بتوان آن ها را در سه حالت بالا، پایین و وسط تنظیم کرد. از دیگر ویژگی تخت های بستری اطفال می‌توان به وجود دو تخته با قابلیت شستشو در دو سر آن اشاره کرد. تخت های بیمارستانی اطفال می‌تواند با امکانات بیشتری از جمله کمد فلزی و پایه سرم نیز سفارش داده شود.

 

 

 

نکات مهم در خرید تخت بستری اطفال و کودکان

 

تعداد شکن تخت

 

تخت بستری اطفال از نظر شکن به سه دسته تقسیم میشود:

 

1-تخت های تک شکن:این تخت ها فقط در قسمت سر و گردن قابل تنظیم هستند.

 

2-تخت های دو شکن: این نوع تخت علاوه قسمت سر، در قسمت پا نیز قابلیت حرکت و تنظیم دارد.

 

3-تخت های سه شکن: این نوع تخت علاوه بر قسمت سر و پا، در قسمت کمر نیز قابل تنظیم می باشد.

 

شما میتوانید بر حسب نیاز بیمار و همچنین مدت زمان بیماری، تخت با شکن مناسب را برای راحتی بیمار خود تهیه کنید.

 

 

چرخ های تخت

از دیگر نکات مهم در خرید تخت بستری اطفال و کودکان توجه به چرخدار بودن تخت است‌. تخت های  چرخدار امکان جابه جایی راحت‌تری نسبت به تخت های بدون چرخ دارند و می‌توان به تنهایی آن ها را حرکت داد. اما تخت های ثابت را به علت وزن سنگینی که دارند نمی‌توان به راحتی جا به جا کرد و برای جابه‌جایی به چندین نفر نیاز است. پس با توجه به نیاز خود تخت مناسب استفاده خود را انتخاب کنید.

 

 

 

نکات مهم در خرید تخت بستری اطفال و کودکان

 

 

 

مدت زمان استفاده از تخت

 

در هنگام خرید تخت بستری اطفال و کودکان حتما به این نکته دقت داشته باشید که چه مدت قرار است از آن استفاده کنید. بعضی از بیماران نیاز دارند که سال ها از تخت استفاده کنند، بنابراین حتما باید تختی انتخاب شود که امکانات و راحتی بیشتری داشته باشد.

 

 

داشتن میله های روان

 

تخت بستری اطفال باید دارای میله های محافظ با قابلیت روان بودن باشد تا در صورت نیاز بتوان آنها را باز یا بسته کرد.

 

استاندارد بودن تخت

 

تختی که انتخاب می‌کنید باید استاندارد طراحی شده باشد و متناسب با وزن بیمار باشد.

 

 

مکانیکی یا الکتریکی بودن تخت

 

 تخت های مکانیکی به وسیله دسته کنار تخت قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. اما تخت های الکتریکی به وسیله دکمه ها خیلی راحت به شما امکان تنظیم ارتفاع تخت را می دهند. اما یکی از عیوب آن ها این است که در صورت قطع شدن برق امکان تنظیم تخت وجود ندارد.

 

شرکت سازنده

امروزه شرکت های بسیاری در تولید تخت بستری اطفال و کودکان فعالیت دارند. بهتر است خرید تخت از یک شرکت معتبر و مطمئن صورت بگیرد.

 

قیمت تخت بستری اطفال

از دیگر نکات مهم در خرید تخت بستری اطفال و کودکان توجه به قیمت تخت بیمارستانی است‌. برای خرید تخت مناسب، با توجه به بودجه و نیاز خود تصمیم گیری کنید.

 

 

تخت بستری اطفال

 

 

 

قیمت تخت بیمارستانی اطفال

همانطور که ذکر شد تخت بستری اطفال و کودکان می‌تواند آپشن ها و قابلیت های مختلفی داشته باشد.  همچنین می‌توان تخت را بنا به سفارش مشتری با آپشن های ویژه ای تولید کرد. بنابراین عوامل زیادی در تعیین قیمت تخت بستری اطفال دخیل هستند. به طور کلی می‌توان عوامل موثر در قیمت تخت های بستری اطفال را صورت زیر خلاصه کرد:

 

  • ساختار و اسکلت تخت بستری اطفال و کودکان

 

  • سایز تخت بستری اطفال

 

  • روان بودن چرخ ها و ترمز چرخ

 

  • داشتن تشک

 

  • مجهز به پدال دستی و امکان تنظیم زاویه زیر سر کودک

 

  • امکان جدا شدن تخت

 

  • نوع بد ساید تخت از نوع میله ای با حرکت روان

 

  • قابلیت ضدعفونی کنندگی و شستشوی تخت بستری

 

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب