• 1401/06/10

نکاتی در مورد خرید تخت معاینه

 

 

از تخت هایی به نام تخت معاینه جهت معاینه کردن مراجعین در مراکز درمانی، بیمارستان ها، سالن های زیبایی، درمانگاه ها، مراکز ماساژ و غیره استفاده می گردد. این تخت ها از قابلیت های مختلفی با توجه به ویژگی های خود برخوردار بوده و برای معاینه تخصصی یا عمومی کاربرد دارند. برای مثال، در برخی مواقع بسته به شرایط بیمار بایستی زیر سر وی متحرک باشد یا پزشک توصیه به استفاده از تخت های دارای محل مناسب رول ملحفه، به جهت رفت و آمد زیاد بیماران با بیماری های مختلف خواهد کرد. گاهی اوقات نیز به منظور دسترسی سریع به تجهیزات، خرید تخت های کشودار گزینه مناسبی تلقی می شود. همچنین در مواردی به منظور کنترل راحت وضعیت بیمار با ریموت، نیاز به وجود یک تخت مطب یا تخت معاینه برقی خواهد بود. در این مقاله قصد داریم در رابطه با ویژگی ها و کاربردهای تخت معاینه صحبت کنیم. بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

نکاتی در مورد خرید تخت معاینه

 

 

معرفی ویژگی های تخت معاینه

 

تخت معاینه که معروف به تخت بیمارستانی می باشد از سادگی بیشتری در مقایسه با سایر تخت های بیمارستانی به جهت داشتن اجزای ساده تر برخوردار است. از اجزای این تخت می توان به تشک نرم تکه ای یا ابری، پایه و یک روکش پلاستیکی برای تشک اشاره کرد. در کل این تخت برای بیماران بستری که نیاز به نوعی مراقبت های درمانی-بهداشتی در بیمارستان دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. این تخت ها به نحوی طراحی شده که علاوه بر راحتی و آسایش بیمار، رفاه پرستاران و همراهان بیمار را نیز فراهم گردد. در ادامه به برخی از ویژگی های این تخت که در همه آنها مشابه است، خواهیم پرداخت:

 

1-امکان تنظیم ریل های جانبی در تخت معاینه وجود دارد.

 

2-همچنین می توان ارتفاع سر و پاها را در این تخت ها تنظیم نمود.

 

3-تخت معاینه جهت تنظیم کارکرد از دکمه های الکترونیکی برخوردار است.

 

4-ارتفاع کل تخت معاینه را می توان تنظیم کرد.

 

5-این تخت ها دکمه هایی برای سایر وسایل الکترونیکی مجاور دارد.

 

 

چه نکاتی باید در هنگام خرید  این تخت مد نظر قرار گیرد؟

 

در انتخاب و خرید تخت معاینه باید به فاکتورهای متعددی توجه کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

 

1-بررسی استحکام و مقاومت تخت:

در طراحی و تولید بخش رویی تخت معاینه یا تشک و سایر قسمت های آن، از ورق آهن به جای MDF، فوم، پروفیل های فلزی بزرگ و ضخیم و ... استفاده می شود. بنابراین، این متریال نه تنها بر شکل ظاهری تخت تأثیر می گذارند، بلکه قیمت و استحکام کار را نیز افزایش خواهند داد. لازم به ذکر است که تخت های ساخته شده از ورق MDF، دارای استحکام خوبی بوده و علاوه بر اینکه تخت با استفاده صحیح دچار شکستگی نمی شود، بلکه دوام و عمر طولانی داشته و حتی امکان استفاده از بیماران با وزن زیاد نیز از آنها وجود دارد.

 

 

 

چه نکاتی باید در هنگام خرید تخت معاینه مد نظر قرار گیرد؟

 

 

 

2-قیمت و کیفیت محصول:

تشک تخت معاینه دارای 3 بخش فوم، چرم رویه و زیره می باشد که در تهیه هر یک از آنها از متریال با کیفیت های مختلف استفاده می شود که نقش مؤثری را در مقدار قیمت تخت خواهند داشت. به عبارت دیگر، بکارگیری متریال با کیفیت بالاتر، سبب افزایش طول عمر تخت شده و همین مسئله قیمت تخت را بالا می برد. همچنین استفاده از پروفیل های با ضخامت و سایزهای مختلف در ساخت این تخت ها، در میزان قیمت و شکل ظاهری آنها مؤثر خواهد بود.

 

3-کاربرد تخت:

پزشکان متخصص اقدام به استفاده از انواع تخت معاینه بسته به نوع تخصص و فعالیت خود، محل کار، بیماران و غیره می کنند. برای مثال، برخی از آنها به تخت برقی نیاز دارند تا با ریموت قابل کنترل باشد. بعضی دیگر نیز به سراغ تخت های با سر متحرک و تخت های پایه تاشو به جهت کمبود جا خواهند رفت. همچنین، برخی از سازندگان تخت نیز، ساخت این محصول را با توجه به درخواست و سفارش کاربر انجام می دهند.

 

 

انواع تخت معاینه کدامند؟

تخت معاینه دارای انواع مختلفی بوده که قابل استفاده در مکان های مختلف هستند. از انواع این تخت می توان به تخت مخصوص ماساژ، تخت معاینه پوست و مو، تخت اطفال، تخت برقی، تخت زایمان، تخت سالن آرایشی و بهداشتی، تخت مکانیکی، تخت نوزاد، تخت ارتوپدی، تخت دیالیز، تخت ژنیکولوژی، تخت CPR، تخت چشم پزشکی، تخت روانپزشکی، تخت ICU و غیره اشاره کرد. با این حال بیشترین نیاز به این نوع تخت را درمانگاه ها، بیمارستان ها و مطب پزشکان دارند. البته سالن های آرایش به منظور انجام کارهایی از قبیل اکستنشن مژه، ترمیم ابرو، تزریق ژل، پاکسازی پوست و غیره به سراغ خرید این نوع تخت ها می روند.

 

انواع تخت معاینه کدامند؟

 

جمع بندی

در این مقاله نکاتی را در مورد تخت معاینه ارزان بیان کردیم. شما مشتریان عزیز می توانند با مراجعه به سایت الیار طب به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در طراحی و تولید انواع تخت معاینه، به مشاهده محصولات آن بپردازید و برای خرید تخت مناسب اقدام نمایید.

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب