• 1401/06/14

آشنایی با ویژگی های تشک تخت معاینه

 

 

انتخاب یک تشک تخت معاینه مناسب برای وضعیت بیماران امری ضروری تلقی می گردد. چرا که خواب و استراحت مطلوب برای بیماران نقش بسزایی در بهبودی سریع آنها خواهد داشت. همانطور که می دانید، بعضی از بیماران مجبورند مدت طولانی در بیمارستان بمانند. همچنین یکسری افراد پیر هستند که به علت مشکلات حرکتی وابستگی زیادی به رختخواب خود دارند. از این رو خرید یک تشک مناسب بسیار حیاتی بوده و کمک شایانی در تحمل کردن شرایط سخت به آنها می کند.

 

 

آشنایی با ویژگی های تشک تخت معاینه

 

 

معرفی انواع مختلف تشک تخت معاینه

 

هنگام خرید تشک تخت معاینه باید به یک نکته مهم دقت کرد و آن این است که باید با توجه به الکتریکی بودن یا دستی بودن تخت معاینه، اقدام به خرید نمود. در ادامه می خواهیم شما را با رایج ‌ترین انواع تشک های تخت معاینه آشنا نماییم.

 

1- تشک تخت معاینه مموری فوم:

این تشک یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین تشک های موجود در بازار است. در واقع پزشکان و کارشناسان خرید این نوع تشک را بیش از انواع دیگر تشک توصیه می کنند. در ساخت تشک مموری فوم از چند لایه فوم بهره می ‌گیرند. این فوم ها فرم بدن را حفظ کرده و از ایجاد انحناء بدن به خصوص در قسمت کمر پیشگیری می نمایند. لازم به ذکر است که در تولید تشک های طبی معمولی نیز از این فوم ها استفاده می شود. یکی از مزایای این نوع تشک، عدم نیاز به جابجایی و یا سر و ته کردن آن می باشد. در ضمن از دوام بالایی نیز برخوردار است.

 

2- تشک فنری:

در این تشک تخت معاینه از یک سری فنر های فلزی که معمولا با فوم های با کیفیت ترکیب می شوند، استفاده می شود. این فنر ها به صورت یکسان در کل تشک قرار گرفته تا تمامی قسمت های آن بتواند بدن فرد را بدون اینکه دچار انحراف گردد، به درستی نگه دارد. از طرفی با عبور هوا سبب خنکی سطح تخت و آسایش فردی که روی آن خوابیده، خواهد شد. این تشک در اندازه های مختلف تولید شده و به بازار روانه می ‌شود و یکی از اقتصادی ترین نوع تشک ها به شمار می ‌آید.

 

 

سایر تشک های پرکاربرد بیمارستانی

 

تشک بادی یا همان تشک با قابلیت کنترل هوا:

 این تشک پر از هوا بوده و به صورتی ساخته شده که به خوبی جلوی نشت هوا را می گیرد. از آنجا که هوا در این نوع تشک به آهستگی جریان دارد، لذا از ایجاد فشار بر روی بدن بیمار به نحو مطلوبی پیشگیری می نماید. با این شرایط دمای نرمال پوست حفظ می ‌شود. علاوه بر این ویژگی ‌ها، پارچه آن نیز بخار را جذب نموده و از رطوبت اضافی جلوگیری به عمل می آورد. بر این اساس فرایند درمان بیماران با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. به طور کلی تشک بادی برای کسانی که توانایی حرکت ندارند و افرادی که به شدت عرق می کنند، بسیار ایده آل می باشد.

 

 

تشک های مواج:

داخل این تشک تخت معاینه حفره های هوا وجود دارد. این حفره ها با پر شدن و خالی شدن هوا، نقاط فشار روی بدن را از بین می ‌برند. به این شرایط موج درمانی گویند. ناگفته نماند که ویژگی موج درمانی این تشک به بهبود جریان خون بیمار و وضعیت پوست او کمک زیادی می ‌کند. اصولا از این نوع تشک برای بیمارانی استفاده می ‌شود که مجبور به استراحت طولانی مدت هستند.

 

 

  • نویسنده : الیار طب