• 1401/12/01

نکات راه اندازی کلینیک زیبایی

 

در واقع به مکانی که یکسری خدمات تخصصی مربوط به زیبایی در آن ارائه می‌ شود، کلینیک زیبایی گویند. در حال حاضر استقبال از حوزه زیبایی خصوصا در خانم ‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این رو راه اندازی کلینیک زیبایی در جامعه امروزی به یک کسب و کار پر درآمد تبدیل شده است.

 

نکات راه اندازی کلینیک زیبایی

 

 

آشنایی با فرایند راه اندازی کلینیک زیبایی

 

برای راه اندازی کلینیک زیبایی نیاز است که مراحل اداری مربوط به دریافت جواز طی گردد. همچنین باید چند نکته اساسی را مد نظر خود قرار دهید تا در آینده دچار مشکل نشوید. این نکات عبارتند از:

 

مشخص کردن خدماتی که قرار است ارائه شود:

شما می توانید با توجه به بودجه مورد نظر خود خدمات متنوعی را ارائه دهید. خدماتی که می توان در یک کلینیک زیبایی ارائه نمود شامل خدمات جوانسازی پوست مانند تزریق فیلر، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، هایفوتراپی و غیره می باشد. لیزر موهای زائد، پاک کردن تاتو، لاغری و تناسب اندام، میکرودرم، ماساژ، هیدرودرم و سایر موارد مربوط به زیبایی مانند خدمات تخصصی کاشت مو و مزوتراپی نیز از جمله خدمات دیگری هستند که در کلینیک زیبایی مجاز به ارائه آنها هستید.

 

مکان مناسب برای خرید یا اجاره کلینیک:

یکی از مهمترین نکات راه اندازی کلینیک زیبایی، اجاره یا خرید یک مکان مناسب می باشد. در حقیقت موقعیت جغرافیایی کلینیک تاثیر به سزایی در جذب هر چه بیشتر مشتری خواهد داشت. دسترسی آسان، میزان ترافیک، کسب و کار های مجاور و حضور رقبا در اطراف کلینیک از مواردی هستند که در این خصوص باید به آنها توجه کنید. همچنین لازم است که شرایط محیط داخلی کلینیک زیبایی را هم بدانید. این شرایط را به خاطر بسپارید:

 

1- برقراری محیطی امن و دلنشین به دور از استرس جهت ایجاد حس خود در مراجعه کنندگان

 

2- محیط کلینیک باید از لحاظ بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

 

3- کلینیک دارای تجهیزات لازم از جمله سیستم اطفاء حریق باشد.

 

4- کف و دیوار های سالن قابل شستشو باشند.

 

5- فضای کلینیک باید دست‌ کم دارای دو اتاق برای انجام لیزر و جراحی های کوچک دیگر باشد.

 

6- سالن انتظار، آبدارخانه، رختکن پرسنل و اتاق استریلیزاسیون در کلینیک وجود داشته باشد.

 

 

مراحل مهم دیگر که بهتر است بدانید

 

دریافت مجوز از وزارت بهداشت جهت راه اندازی کلینیک زیبایی: مرحله بعد جهت راه اندازی کلینیک زیبایی، کسب مجوز از وزارت بهداشت می باشد. البته ناگفته نماند که حضور یک متخصص پوست و مو برای این منظور الزامی است. افرادی که بدون مجوز شروع به کسب و کار نمایند، یقینا با تعطیلی کلینیک خود مواجه خواهند شد. در نتیجه علاوه بر از بین رفتن اعتماد مشتریان، متحمل ضرر مالی زیادی نیز می شوند. لازم به ذکر است که تمامی خدمات درمانی و مسئولیت‌ های مربوط به خدمات زیبایی بر عهده پزشک متخصص می باشد.

 

 

آشنایی با فرایند راه اندازی کلینیک زیبایی

 

 

میزان بودجه برای راه اندازی کلینیک زیبایی و خرید تجهیزات کلینیک:

هر چند به صورت دقیق نمی توان هزینه خرید تجهیزات را برای راه اندازی کلینیک زیبایی مشخص نمود، ولی همیشه برند هایی هستند که عملکرد بهتری نسبت به بقیه برند ها دارند. به هرحال اولین دستگاهی که در یک کلینیک زیبایی کاربرد بیشتری دارد، دستگاه لیزر موهای زائد است. علاوه بر این دستگاه، دستگاه های دیگری از قبیل هایفوتراپی، پلاسما و سایر دستگاه های مربوط به جوانسازی پوست و تناسب اندام نیز برای کلینیک لازم است. البته در صورتی که اطلاعات لازم را در مورد دستگاه ها داشته باشید، نیاز به خرید همه آنها نیست. چرا که یک پزشک متخصص کاربلد، موثر ترین و کاربردی ترین دستگاه را برای کلینیک زیبایی خود انتخاب می ‌کند.

 

 

موارد تکمیلی برای راه اندازی کلینیک زیبایی

 

1-آماده کردن یک پلان برای مارکتینگ و نوشتن یک برنامه بازاریابی شامل استراتژی ها و ایده های مناسب

 

2-ارائه یک سیستم مشاوره رایگان که برای راه اندازی کلینیک زیبایی ضروری می باشد

 

3-قیمت گذاری معقول برای ارائه خدمات

 

4-ایجاد پرونده برای بیماران و بایگانی آنها در طی درمان تکمیلی

 

5-ارائه خدمات توسط پزشک متخصص و پرستار

 

6-استفاده از بهترین و به روزترین روش های زیبایی

 

7-انجام خدمات زیبایی با توجه به نیاز بیماران و بهره گیری از آخرین متدهای روز پزشکی جهان

 

8-ارائه بهترین خدمات به مراجعه کنندگان با هزینه مقرون به صرفه

 

 

نتیجه گیری

در این مطلب با نکات راه اندازی کلینیک زیبایی آشنا شدید. در واقع راه اندازی کلینیک زیبایی طی چند سال اخیر متقاضیان فراوانی پیدا کرده است. از آنجا که انجام کلیه امور زیبایی مربوط به پوست و مو در حال گسترش بوده، لذا برای تاسیس کلینیک زیبایی، نیاز به آگاهی زیادی در این زمینه می باشد.

 

 

دریافت مجوز از وزارت بهداشت جهت راه اندازی کلینیک زیبایی

 

 

 

 

راه اندازی کلینیک زیبایی در کنار انجام یک سری امور از قبیل ثبت برند، خدمات ‌دهی متنوع، وجود نیروهای متخصص و بهره گیری از تجهیزات مدرن سبب می ‌شود که کارتان را با موفقیت بیشتری پیش ببرید. از جمله خدمات کلینیک ‌های زیبایی عبارتند از لیزر موهای اضافی، درمان بیماری های پوست و مو، خدمات جوانسازی مانند تزریق ژل، تزریق بوتاکس و چربی، مزوتراپی، کاشت مو و تناسب اندام.

شرکت الیار طب با مشاورین متخصص شما عزیزان را از لحظه راه اندازی،تجهیز کلیه لوازم و دستگاه های مورد نیاز همراهی می کنند.تماس و مشاوره رایگان در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب