• 1401/11/23

هر آنچه که باید در مورد تخت بیمارستانی ساده و تمام اتوماتیک بدانید!

 

 

تخت بیمارستانی از جمله تجهیزات ضروری جهت استراحت بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان ها به شمار می رود. البته از این نوع تخت ها می توان در منزل جهت راحتی بیشتر بیمار و اطرافیان وی نیز استفاده نمود. تخت بیمارستانی برای نگهداری بیمارانی که توانایی حرکت ندارند، گزینه بسیار مناسبی تلقی می شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی های تخت بیمارستانی ساده و تمام اتوماتیک بپردازیم. بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

 

 

هر آنچه که باید در مورد تخت بیمارستانی ساده و تمام اتوماتیک بدانید!

 

 

 

 

آشنایی با تخت بیمارستانی ساده

 

طراحی تخت بیمارستانی به نحوی صورت می گیرد که نه تنها بیمار به هنگام استراحت بر روی آن احساس راحتی و آرامش کند، بلکه برای پرستاران و همراهان بیمار نیز بسیار کاربردی خواهد بود و کمک شایانی به آنها در مراقبت از بیمار می کند. در معرفی بهترین تخت بیمارستانی ساده باید بگوییم که این نوع تخت ها از متریال با کیفیت و بسیار مرغوبی ساخته شده اند و علاوه بر ارتفاع، بخش سر و پای آنها نیز قابل تنظیم خواهد بود. همچنین در این نوع تخت ها امکان تنظیم ریل ها نیز وجود دارد.

 

 

 

تخت بیمارستانی ساده در مقایسه با تخت معاینه دارای ویژگی های خاص تری بوده و با توجه به نیاز بیمار جهت مراقبت، از این نوع تخت استفاده خواهد شد. در حالی که تخت های معاینه ساده تر هستند و تنها شامل تشک ابری، پایه و روکش پلاستیکی می باشند. معمولاً تخت معاینه جهت تزریقات، معاینه پزشک، بخش اورژانس، خانه سالمندان و ... کاربرد دارد. محیطی که این تخت ها مورد استفاده قرار می گیرند، نشان می دهد که این محصولات ساختار پیچیده خاصی نداشته و بسیار ساده هستند. 

 

 

 

 

تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 

 

به منظور مراقبت از بیمار و استراحت وی در طول شبانه روز در بیمارستان و مراکز درمانی و حتی منزل، از تخت بیمارستانی به عنوان تختی مناسب و راحت استفاده می گردد. هدف از تولید این تخت ها فراهم آوردن امکانات لازم جهت مراقبت و درمان بیمار برای پرستاران و پزشکان خواهد بود. بنابراین، شرکت های سازنده این نوع تخت ها باید به شکل حرفه ای و با دقت بیشتری این گونه محصولات را تولید کنند. یکی از مجهزترین و بهترین نوع این تخت ها که می توان به آن اشاره نمود، تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک بوده که می تواند کمک فراوانی به کادر درمان جهت نگهداری و مراقبت از بیماران نماید. از قابلیت های تخت تمام اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

 

 

 

 

تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 

 

 

 

 

1-تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک مجهز، دارای ریل های جانبی نگهدارنده بوده که از قابلیت جابجایی برخوردار هستند. چرا که بکارگیری تخت هایی با محافظ های نامناسب و اتصالات بد ساید سبب ایجاد حوادث خطرناک برای بیماران به ویژه افراد با جراحت های سنگین خواهد شد. همچنین در صورت قابل انتقال نبودن ریل های جانبی، در جابجایی بیمار محدودیت هایی ایجاد شده و کار پرستاران و کادر درمان دشوار خواهد شد.

 

 

 

 

 

2-یکی از مشکلاتی که پرستاران در نگهداری از بیمار با آن مواجه می شوند، تغییر دادن وضعیت بیمار است. با کمک تخت تمام اتوماتیک این مشکل کاملاً حل شده است. به گونه ای که در طراحی این تخت ها دکمه هایی جهت تغییر در نحوه قرارگیری بیمار تعبیه می شود.

 

 

 

 

3-وجود درجه بندی های مناسب مانند درجه بندی حجم و وزن از دیگر قابلیت های تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک است که به تنظیم تخت بسته به وزن بیمار کمک می کند. در نتیجه این کار سبب جلوگیری از وارد شدن صدمه به ستون فقرات بیمار و سایر نقاط بدن وی خواهد شد.

 

 

 

 

4-یکی از مشکلات مهم دیگر در نگهداری و مراقبت از بیماران، مسئله جابجایی آنها است. چرا که در صورت بالا بودن وزن بیمار از یک حد مطلوب، این کار دشوارتر خواهد بود. ولی تخت تمام اتوماتیک توانسته این مشکل را با وجود مکانیزم های موجود در خود حل کند. بنابراین این نوع تخت ها دارای قابلیت جابجایی افراد در حداقل زمان ممکن خواهند بود.

 

 

 

 

 

 

نکاتی مهم در مورد خرید تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک

 

 

توجه به ویژگی های فنی تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک در هنگام خرید بسیار اهمیت دارد. ساخت این تخت ها با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و بسته به نیاز بیمار انجام می گیرد. همین موضوع قیمت تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک را افزایش خواهد داد. معمولاً تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک شامل 3 تا 4 موتور الکتریکی قدرتمند بوده که با ولتاژ پایین کار می کنند و همین موتورها تعیین کننده تغییر وضعیت بیمار خواهند بود.

 

 

البته ویژگی های ظاهری نیز در خرید تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک اهمیت دارد. برای ایجاد احساس راحتی و آسایش در بیمار بایستی تشک این تخت ها از لطافت، نرمی و انعطاف کافی برخوردار باشد. در هنگام خرید به متریال به کار رفته نیز جهت ساخت این نوع تخت ها باید توجه گردد. دوام و استحکام این تخت ها باید تحمل وزن های بالا را داشته باشد.

 

 

 

 

 

نکاتی مهم در مورد خرید تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

در این مقاله در مورد تخت بیمارستانی ساده و اتوماتیک صحبت کردیم. شما می توانید جهت انتخاب و خرید بهترین مدل های تخت ساده و تمام اتوماتیک به سایت شرکت الیار طب مراجعه نموده و اطلاعات لازم در مورد محصولات و قیمت آنها را به دست آورید.

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب