• 1401/06/07

آشنایی با نحوه انتخاب و خرید تخت بیمارستانی

 

بیمارستان ها، مراکز درمانی و خیلی از مردم با هدف مراقبت و نگهداری راحت از افراد بیمار که مدت ها در بستر بیماری قرار دارند، به سراغ انتخاب و خرید تخت بیمارستانی می روند. در صورتی که شما هم دارای چنین وضعیتی هستید و قصد پیدا کردن بهترین و راحت ترین تخت بستری را برای عزیزان خود دارید، بهتر است به مطالعه این مقاله در زمینه خرید و انتخاب تخت بیمارستانی بپردازید.

 

 

 

 خرید تخت بیمارستانی سه شکن مکانیکی

 

 

از آنجا که قیمت تخت بیمارستانی به دلیل هزینه بالا زیر پوشش بیمه قرار ندارد، از این رو، باید به سراغ خرید تختی بروید که علاوه بر کیفیت خوب دارای قیمت مناسبی نیز باشد.

 

 

تفاوت تخت بیمارستانی با تخت معمولی و نکاتی درباره خرید آن

 

در ادامه به بیان تفاوت های تخت معمولی با بیمارستانی و نکاتی در مورد خرید آن خواهیم پرداخت.

 

 

1-اندازه تخت:

تخت بیمارستانی نسبت به تخت های معمولی دارای ابعاد بزرگتری بوده و چیزی حدود 220 و 110 سانتی متر را باید به ترتیب برای طول و عرض استاندارد این تخت ها در نظر گرفت.

 

2-نصب چرخ متحرک:

به منظور جابجایی آسان تخت بیمارستانی از چرخ های متحرک قفل شونده در زیر پایه های آن استفاده می شود. در نتیجه امکان قفل کردن چرخ های این نوع تخت ها به منظور جلوگیری از ایجاد تکان های احتمالی و توقف تخت وجود دارد.

 

3-حفاظ و ریل جانبی:

حس امنیت و آرامش بیمار را می توان از مهمترین فاکتورها در میزان رضایت بیمار و اطرافیان وی دانست. ریل های جانبی تخت بیمارستانی مانع از افتادن بیمار بر روی زمین می شوند. همچنین متحرک بودن این ریل ها از خصوصیات مهم آنها به شمار می رود. به نحوی که امکان هدایت این ریل ها به طرف پایین در صورت نیاز وجود دارد تا برای بیمار هنگام پایین آمدن از تخت مشکلی ایجاد نشود. همچنین می توان ریل ها را بعد از دراز کشیدن بیمار روی تخت به حالت اولیه خود بازگرداند. شایان ذکر است که از فلزات مرغوب جهت ساخت ریل های جانبی دو سمت تخت بیمارستانی استفاده خواهد شد.

 

4-تعداد شکن های تخت:

ویژگی تغییر زاویه تخت را می توان از دیگر تفاوت های تخت بیمارستانی با تخت معمولی دانست. به این نقاط شکن های تخت اطلاق می شود که کمک شایانی به بیمار جهت قرارگیری راحت در موقعیت دلخواه خود خواهد کرد. خرید تخت تک شکن، دو شکن و سه شکن بسته به حال و شرایط بیمار پیشنهاد می شود. تخت های بیمارستانی با توجه به امکاناتی که دارند، بهترین شرایط را برای استراحت و سپری نمودن دوره بیماری فرد ایجاد خواهند کرد. برای مثال، تخت بیمارستانی شکن دار برای بیمارانی با شکستگی زیاد، گزینه خوبی به شمار می رود.

 

5-تنظیم ارتفاع تخت:

قابلیت تنظیم ارتفاع تخت از مهمترین تفاوت های تخت معمولی با بیمارستانی محسوب می شود. تخت بیمارستانی شامل دو بخش بالاتنه و پایین تنه بوده که امکان تنظیم هر یک از آنها به شکل مجزا وجود دارد. در جابجایی بیمار یا سازگاری تخت نسبت به محیط، نقش بخش بالایی تخت بسیار اهمیت دارد.

 

تخت بیمارستانی سه شکن

 

 

 

  در برخی مواقع بایستی بسته به شرایط بیمار در بدنه تخت تجهیزاتی نصب گردد. بنابراین باید به سراغ خرید و انتخاب تخت بیمارستانی رفت که امکان نصب تجهیزات اضافی بر روی آن وجود داشته باشد. از دیگر موارد مهم در خرید این نوع تخت ها، توجه به کیفیت متریال به کار رفته در طراحی و تولید آنها بوده و البته بایستی به قابلیت ضد عفونی کردن و شستشوی تخت های بیمارستانی نیز اهمیت داد.

 

6-موتور تخت برقی:

امروزه شاهد بکارگیری سیستم های برقی در تخت های بیمارستانی با توجه به پیشرفت تکنولوژی هستیم. پنل هایی بدین منظور بر روی این تخت ها تعبیه شده که در حالات مختلف قابل تنظیم هستند و سبب سهولت کار پرستاران و بیماران خواهند شد. بنابراین بررسی موتور تخت های بیمارستانی برقی از دیگر نکات مهم در انتخاب این نوع تخت است.

 

 

خرید تخت بیمارستانی با توجه به شرایط و نیاز بیمار

 

از دیگر موارد مهم و مؤثر جهت انتخاب تخت های بیمارستانی عبارتند از:

 

1-مدت زمان قرارگیری بیمار بر روی تخت در طی شبانه روز

 

2-توجه به دائمی یا موقتی بودن استفاده از تخت و خرید تخت بیمارستانی با قیمتی پایین تر در صورت نیاز موقت به آن.

 

3-هماهنگی ظاهر تخت با دکوراسیون خانه جهت تأثیر گذاری مثبت بر روحیه بیمار

 

4-در نظر گرفتن توانایی بیمار در انجام حرکات بدنی و خرید تخت بیمارستانی شکن دار در صورت ناتوانی حرکتی فرد بیمار.

 

5-توجه به شرایط پرستار و محل قرار گرفتن وی جهت انجام کارهای بیمار و همچنین خرید تخت نیمه برقی در صورت دشوار بودن جابجایی بیمار توسط پرستار وی.

 

6-توجه به وزن و قد بیمار

 

 

 

 

خرید تخت بیمارستانی با توجه به شرایط و نیاز بیمار

 

 

 

سخن آخر

در این مقاله به نحوه خرید تخت های بیمارستانی و نکاتی درباره آن اشاره کردیم. به خاطر داشته باشید که انتخاب و خرید تخت بیمارستانی مناسب  به عوامل متعددی بستگی دارد. اما مهمترین فاکتور در این زمینه در نظر گرفتن شرایط بیمار و خرید تختی متناسب با وضعیت وی خواهد بود. البته قیمت تخت بیمارستانی با توجه به امکانات و تجهیزات نصب شده روی آن نیز می تواند متفاوت باشد.

 

شرکت الیار طب با سابقه ای درخشان در حوزه تولید و فروش انواع تخت بیمارستانی با کیفیت و قیمت مناسب، آماده ارائه بهترین خدمات به بیمارستان ها، مراکز درمانی و بیماران عزیز خواهد بود. همچنین این شرکت آماده ارائه مشاوره خرید تخت بیمارستانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب