• 1401/12/07

کاربرد تخت پوست و مو

 

اهمیت وجود تخت پوست و مو و کاربرد آن

 

تخت پوست و مو یکی از تجهیزات ضروری مراکز درمانی و کلینیک های زیبایی به شمار میرود. این تخت ها در انواع مختلفی مانند مکانیکی و برقی تولید می شوند و هر کدام از آنها نیز دارای ویژگیهای خاصی هستند. کاربرد تخت پوست و مو با توجه به محیطی که از آن استفاده می شود متفاوت است. به عنوان مثال در مراکز زیبایی از تخت پوست و مو جهت انجام کارهایی مانند: انجام تتوی ابرو، انجام اصلاح صورت، پاکسازی صورت و ... استفاده می شود.

یکی دیگر از کاربردهای تخت پوست و زیبایی استفاده از آن در مراکزی است که خدمات تزریق چربی، خدمات لاغری، تزریق بوتاکس، کاشت مو و ابرو و ... انجام می دهند. در این مطلب به معرفی ویژگیهای این تخت و انواع آن خواهیم پرداخت.

 

تخت پوست و مو برقی

 

 

تخت پوست و مو برقی

 

یکی از انواع تخت پوست و مو نوع برقی آن است. استفاده از این نوع تخت برای کاربر بسیار راحت است. علاوه بر این مراجعه کننده نیز به دلیل تنظیم راحت این تخت احساس راحتی بیشتری دارد. البته میزان کیفیت تخت برقی به کیفیت موتور آن بستگی دارد. بعضی از تخت های برقی به دلیل نداشتن موتور با کیفیت، کیفیت قابل توجه ای ندارند.

 

 

 

نمونه ای دیگر از تخت برقی استفاده از آن به صورت صندلی

 

 

ویژگی تخت پوست و مو برقی

 

یکی از ویژگیهای تخت پوست و مو برقی امکان تنظیم کردن آن در زاویه ها و موقعیت های مختلف است. به عنوان مثال شاید با توجه به شرایط کار مراجعه کننده (منظور کاشت ابرو یا مو، تزریق ژل و ...) نیاز باشد که تخت به صورت کاملا مسطح یا اینکه به صورت یک صندلی باشد. در واقع نحوه کارکرد تخت پوست و مو مدل برقی بسیار راحت است و تنها توسط یک ریموت کنترل می توان حالت های مختلف تخت را با توجه به نوع کار تنظیم کرد.

 

علاوه بر این آنچه که در این نوع تخت اهمیت دارد، نوع موتور تخت است. موتور تخت برقی باید به نحوی باشد که حرکت تخت هنگام تنظیم کردن آن بسیار ملایم و آرام صورت بگیرد. منظور از حرکت ملایم این است که زمانی که بیمار روی تخت دراز کشیده باشد، با حرکت تخت در زیر قسمت تکیه گاه، یا قسمت پا دچار تکان و لرزش نشود. حرکت تخت باید بدون نوسان و یکدست صورت بگیرد.

 

جهت اطمینان از کیفیت موتور تخت های برقی بهتر است که از یک برند معتبر اینگونه تخت های برقی را تهیه کرد. یکی از برندهای معتبر در این زمینه، برند الیار طب است. الیار طب دارای نمایندگی فروش تخت پوست و مو در انواع مختلف و با قیمت های بسیار مناسب است. تخت های برقی شرکت الیار طب به دلیل داشتن موتورهای پر قدرت و با کیفیت یک انتخاب مناسب برای استفاده در تمام مراکز درمانی و کلینیک های زیبایی به شمار می روند.

 

 

 انواع تخت مو و پوست برقی

 

تخت پوست و مو برقی در چند مدل دو، سه و چهار موتوره ساخته می شود. در تخت دو موتوره، یکی از موتورها برای تنظیم کردن ارتفاع تخت، طراحی شده است و موتور دیگر برای تنظیم کردن شیب تخت در قسمت پا و تکیه گاه استفاده می شود. در تخت های سه موتوره یک موتور به منظور تنظیم شیب تکیه گاه و یک موتور برای تنظیم ارتفاع طراحی شده است. علاوه بر این یک موتور نیز برای تنظیم قسمت پا در نظر گرفته می شود. نوع دیگر تخت برقی، تخت چهار موتوره است. تنظیم قسمت های مختلف این تخت مانند تخت سه موتوره است، تنها تفاوت آن در وجود موتور چهارم  است که از آن برای شیب دار کردن تخت استفاده می شود.

 

 

تخت پوست و مو مکانیکی   

 

تخت پوست و مو مکانیکی یکی دیگر از مدلهای تخت زیبایی است. تفاوت این نوع تخت با نوع برقی در این است که برای تنظیم کردن تخت مکانیکی، باید از طریق اهرمی که برای آن طراحی شده است اقدام کرد. در واقع نحوه کارکرد تخت پوست و مو مکانیکی بسیار راحت است. چنانچه طراحی و ساخت این نوع تخت پوست و مو اصولی باشد کیفیت قابل توجه ای دارد. به عنوان مثال تخت های مکانیکی الیار طب که ساخت خود این شرکت هستند به دلیل داشتن قطعات با کیفیت، تنظیم آنها خیلی راحت انجام می شود. یکی از ویژگی تخت های زیبایی گروه تولیدی الیار طب علاوه بر کیفیت، قیمت محصولات این شرکت است. قیمت تخت پوست و مو گروه الیار طب در مقایسه با سایر گروه های تولیدی بسیار مناسب و با صرفه است.

 

 

 

نمونه تخت پوست و مو مکانیکی

 

 

 

ویژگی هایی که یک تخت مو و پوست باید داشته باشد

 

به منظور انتخاب بهترین تخت پوست و مو بهتر است در هنگام خرید این محصول، نکاتی در نظر گرفته شود.

 

1-یکی از ویژگیهای یک تخت پوست و مو مناسب داشتن استحکام است. استحکام بدنه تخت باید به نحوی باشد که تحمل وزن بیمار را داشته باشد و زمانی که بیمار روی آن، به صورت کشیده و یا نشسته است احساس امنیت و راحتی داشته باشد. 

 

 

2-همچنین جنس یک تخت پوست و زیبایی مناسب باید به گونه ای باشد که مشکلی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن آن وجود نداشته باشد.

 

 

3-علاوه بر این تختی که در مراکز زیبایی استفاده می شود، نرمی و راحتی آن اهمیت زیادی دارد، چون معمولا کارهایی که روی اینگونه تخت ها انجام می شوند مقداری زمان بر هستند. به همین دلیل بیمار باید مدت زمانی را که روی تخت قرار دارد احساس راحتی داشته باشد. همچنین میزان کیفیت جنس رویه باید به نحوی باشد که بر اثر ضد عفونی های مکرر رنگ رویه تغییر نکند.

 

 

4-ویژگی دیگر، بحث زیبایی و شیک بودن تخت پوست و مو است. این تخت ها در انواع و شکل های مختلفی طراحی می شوند. شیک بودن تخت پوست و مو برای کلینیک زیبایی که کار آنها انجام زیبایی است اهمیت زیادی دارد. زمانی که یک کلینیک زیبایی از تخت های شیک و مدرن در کلینیک خود استفاده می کند به مراجعه کننده حس رضایت و اطمینان می دهد.

 

5-در صورت خرید تخت پوست و مو برقی توجه به قدرت موتور اهمیت زیادی دارد. چون تخت پوست و زیبایی به دلیل کارایی زیادی که دارد نیاز به تغییر حالت در جهت های مختلف وجود دارد. چنانچه موتور تخت برقی کیفیت استانداردی نداشته باشد، بعد از مدتی کارایی و کیفیت خود را از دست می دهد که عدم کارایی موتور در اینگونه تخت ها نیز به معنی از بین رفتن کارایی تخت است.

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب