• 1402/06/26

راهنمای خرید تخت بیمارستانی برای منزل

 

 راهنمای خرید تخت بیمارستانی در خانه

 

شرایط خاصی را باید جهت نگهداری و مراقبت از بیمار در منزل در نظر گرفت. بر اساس تحقیقات انجام شده، افرادی که برای مراقبت از بیماران خود از خدمات مراقبتی ویژه در خانه بهره می گیرند، بهبود سریعتر را در وضعیت سلامتی آنها در مقایسه با شرایط مشابه بستری در بیمارستان مشاهده خواهند کرد. تخت بیمارستانی مناسب می تواند نخستین گام جهت فراهم نمودن یک شرایط ایمن و مناسب برای بیماران تلقی گردد. همچنین این نوع تخت به جهت استاندارد بودن گزینه خوبی برای نگهداری از بیمار محسوب می شود. بنابراین سعی کنید اقدام به خرید تخت بیمارستانی مناسب پیش از مرخص شدن بیمار خود از مراکز درمانی نمایید. علاوه بر آن، این تخت ها از انعطاف پذیری مناسبی با توجه به شرایط و نیاز بیمار برخوردارند.

 

 

 تخت بیمارستانی برای منزل

 

 

 

 

انواع تخت بیمارستانی برای منزل

 

 

تخت های بیمارستانی را بسته به شرایط و نیاز بیمار می توان در سه دسته قرار داد:

 

 

1-تخت تمام الکترونیک:

 

یکی از پرکاربردترین تخت های بیمارستانی که می توان به آن اشاره نمود، تخت بیمارستانی تمام الکترونیک بوده که در مقایسه با سایر تخت ها گران تر است. کلیه بخش های این نوع تخت با برق عمل می کند. تعداد شکن های این تخت ها با توجه به زاویه تخت می تواند متغیر باشد. با افزایش تعداد شکن ها، حالات به وجود آمده برای آسایش بیمار بیشتر خواهد شد. تخت تک شکن بیمارستانی با زاویه تغییر در قسمت سر، دو شکن با زاویه تغییر در بخش سر و پا و همچنین سه شکن نیز علاوه بر زاویه تغییر در دو بخش سر و پا دارای یک قسمت متحرک بین سر و پاها نیز می باشد.

 

همچنین تخت های دو شکن مناسب بیمارانی است که دچار آسیب دیدگی از ناحیه پا و کمر و بخش پایین تنه شده اند. تخت های سه شکن در دو مدل مکانیکی و برقی تولید شده که مناسب بیمارانی است که با مشکلات حاد حرکتی مواجه اند.

 

2-تخت نیمه الکترونیک:

 

بخشی از این تخت همانگونه که از اسمش پیداست، با برق کار کرده که آن هم مربوط به قسمت سر و پاها می شود. ولی سایر بخش ها همچون تنظیم ارتفاع به وسیله اهرم و به شکل دستی خواهد بود.

 

 

3-تخت بیمارستانی دستی:

 

از ساده ترین تخت بیمارستانی خانگی که می توان به آن اشاره نمود، نوع دستی آن است که امکان انجام تنظیمات کلیه قسمت های آن تنها با اهرم و دست می باشد. این نوع تخت ها از قیمت پایین تری نسبت دو نوع دیگر برخوردارند.

 

 

تخت بیمارستانی خانگی در مقایسه با تخت معمولی چه مزایایی دارد؟

 

 

در ادامه به مهمترین مزیت های تخت بیمارستانی خانگی اشاره خواهیم کرد:

 

 

1-در تخت های بیمارستانی امکان تنظیم ارتفاع تخت و نواحی مختلف آن با توجه به شرایط بیمار و راحتی وی وجود دارد. در صورتی که در تخت های معمولی چنین قابلیتی مشاهده نمی شود.

 

 

2-تخت بیمارستانی خانگی از مقاومت و استحکام بیشتری در مقایسه با تخت معمولی برخوردار است.

 

 

 

3- تخت بیمارستانی به علت دارا بودن کمربند، ریل، چرخ های ترمز دار، حفاظ جانبی و غیره ایمن تر از تخت معمولی خواهد بود.

 

 

 

تخت بیمارستانی خانگی در مقایسه با تخت معمولی چه مزایایی دارد؟

 

 

کاهش هزینه های بیمار با خرید تخت های بیمارستانی برای منزل

 

بستری بیماران در منزل نه تنها می تواند کمک شایانی بر افزایش ظرفیت پذیرش بیمار در مراکز درمانی نماید، بلکه هزینه های بیمار را نیز کاهش خواهد داد. در صورت تمایل به نگهداری بیمار خود در خانه، بایستی اقدام به تهیه و خرید لوازم و شرایط مورد نیاز وی نمایید. هر چند تخت های بیمارستانی از قیمت بالاتری در مقایسه با تخت های معمولی برخوردارند، اما نسبت به هزینه های بیمارستان از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهند بود. همچنین توجه به مسئله استاندارد بودن تخت بستری در منزل یکی از نکات مهم جهت تأمین ایمنی بیمار می باشد. با توجه به در دسترس بودن مدل های با کیفیت پایین در کارگاه های غیر مجاز و بازار، از این رو، نهایت دقت را برای خرید تخت بیمارستانی از لحاظ استاندارد و کیفیت به خرج دهید و بدین منظور به سراغ مراکز فروش و فروشگاه های معتبر بروید.

 

 

تخت بیمارستانی مناسب برای خانه

 

تخت بیمارستانی این امکان را می دهد که سر یا بالا تنه بیمار را تنظیم کنید. همچنین این تخت ها غذا دادن به بیمار و انتقال او به ویلچر را برای مراقب آسان تر می کند. تنظیم حرکت سر و پا های بیمار باعث می شود خون به راحتی در گردش باشد و بیمار احساس بی حسی نداشته باشد.

 

 

ویژگی های تخت بیمارستانی مناسب برای خانه

 

  • دارای ریل های جانبی و قابل باز و بسته شدن است.

 

  • ارتفاع تخت قابل تنظیم می باشد.

 

  • دارای واحدهای کنترلی برای تنظیم حرکت تخت است.

 

 

 

از هر سه نوع تخت بیمارستانی که در بالا ذکر شد، می توان در منزل برای مراقبت از بیمار استفاده کرد. عوامل زیادی در انتخاب نوع تخت مناسب از جمله سن، شرایط جسمانی بیمار و همچنین تعداد ساعاتی که بیمار در رختخواب سپری می کند، وجود دارد. اگر بیمار شما مسن است و مجبور است مدت زیادی از روز را در یک تخت بیمارستانی خانگی سپری کند، بهتر است تخت الکترونیکی را انتخاب کنید. زیرا این تخت ها تمام حالت های نشسته، خوابیده و نیمه درازکش را برای بیمار فراهم می کنند. اگر بیمار مسن نباشد و در جابجایی مشکل چندانی نداشته باشد، تخت های بیمارستانی نیمه الکترونیکی مناسب خواهد بود. البته توانایی مالی در انتخاب نوع تخت بیمارستانی خانگی تاثیرگذار خواهد بود. 

 

 

مزایای تخت بیمارستانی مناسب برای خانه

 

قرارگیری بهتر برای بیماران:

 

زمانی که افراد مدت طولانی را در رختخواب می گذرانند، فشاری که تخت بر بدن آنها وارد می کند باعث می شود بافت پوست بین استخوان و سطح آن گیر کند و در نتیجه باعث ایجاد زخم بستر می شود. برای چنین بیمارانی، تخت بیمارستانی یک راه حل مناسب است و به مراقب اجازه می دهد تا موقعیت تخت را تنظیم کند.

 

ایمنی:

تخت بیمارستانی برای افرادی در نظر گرفته شده است که نیاز به نظارت دقیق دارند. به خصوص برای افرادی که در معرض خطر افتادن از تخت هستند مانند، افراد مبتلا به زوال عقل یا سایر اختلالات شناختی. نرده های روی تخت ها به کاهش خطر شکستگی در هنگام سقوط کمک می کند.

 

انتقال:

 

بیماران اغلب در داخل و خارج شدن از رختخواب مشکل دارند. تخت‌ های بیمارستانی این مشکل را آسان‌تر می‌کنند زیرا توانایی بالا یا پایین بردن بیمار را دارند. به لطف این ویژگی، بیماران می توانند به راحتی بنشینند و از رختخواب خارج شوند.

 

 

کمک مراقب:

 

مراقبت از افراد می تواند بر سلامت جسمی مراقب تأثیر بگذارد و یک مشکل رایج است. تخت‌های بیمارستانی به مراقبان اجازه می‌دهند تا بتوانند بدون آسیب رساندن به بدن خود از افراد مراقبت کنند.

 

 

در هنگام خرید تخت بیمارستانی حتما به وزن بیمار و تحمل وزن تخت توجه کنید. اگر قصد خرید تخت برقی را دارید، قدرت موتورها بسیار مهم است حتما در زمان تحویل بررسی کنید که آیا تمام کنترل ها، ترمز چرخ ها و اتصالات جانبی الکتریکی (حفاظ های جانبی) خوب هستند یا خیر و سپس تخت بیمارستانی خریداری کنید.

 

 

معرفی یکسری نکات خرید تخت بیمارستانی

 

نرده های کناری تخت یکی از موارد مهم در خرید تخت بیمارستانی محسوب می شود. نرده های جانبی ریز و اسپیلت، بر قیمت تخت بیمارستانی تأثیرگذار است. نرده های اسپیلت تخت دارای مزایای زیادی بوده و همین مسئله سبب گرانتر شدن آن خواهد شد. همچنین تخت های با کنترل و ریموت دارای قیمت بالاتری می باشند.

افراد با وزن بالا باید به سراغ خرید تخت بیمارستانی بروند که تحمل وزن آنها را داشته باشد. البته امروزه تخت هایی با قابلیت تنظیم طول و عرض در دسترس بوده که برای هر فرد بیماری قابل استفاده هستند.

علاوه بر آن، در صورت تمایل به خرید تخت بیمارستانی با اندازه مخصوص، بایستی از سایز مناسب تشک و نوع آن مطمئن شوید. بنابراین پیش از خرید به بررسی اندازه تشک و تخت بپردازید تا در هزینه و وقت خود صرفه جویی نمایید.

 

 

معرفی یکسری نکات خرید تخت بیمارستانی

 

 

 

جمع بندی

از آنجا که تخت های بیمارستانی موجود در بازار، دارای تنوع و گستردگی بالایی هستند، از این رو، همواره در پی خرید بهترین و متناسب ترین تجهیزات پزشکی از جمله تخت بیمارستانی باشید. شرکت الیار طب با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه تولید انواع تخت های بیمارستانی فعالیت دارد. شما می توانید جهت خرید انواع تخت های بیمارستانی برای منزل به سراغ سایت این شرکت بروید و از قیمت محصولات آن مطلع شوید.

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب