• 1401/07/09

آنچه که باید در مورد دکوراسیون کلینیک زیبایی بدانید

 

در واقع دکوراسیون کلینیک زیبایی اصول و قوانین خاص خود را دارد. اگر این کار به خوبی صورت پذیرد، سبب ایجاد حس آرامش و رضایت مراجعه کنندگان خواهد شد. در ادامه قصد داریم شما را با نکاتی مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی آشنا نماییم.

 

 

 

آنچه که باید در مورد دکوراسیون کلینیک زیبایی بدانید

 

 

انتخاب دکوراسیون کلینیک زیبایی ممکن است امری دشوار به نظر برسد. زیرا طرح آن مانند یک مرکز درمانی نمی ‌تواند رسمی باشد. در این مکان انجام تزریقات و خدمات درمانی دیگر شاید سبب اضطراب بیماران گردد. پس تا حد امکان نباید مانند درمانگاه به نظر آید. از طرفی هم اگر مانند یک سالن آرایش از ترند های مد روز استفاده شود، سطح تخصصی کلینیک را تا حد زیادی پایین خواهد آورد. با همه این تفاسیر، طراحی دکوراسیون مناسب کار واقعا سختی است. ولی با استفاده از دانش کافی و ابزارهای مناسب، به بهترین شکل می توان اقدام به انجام این کار نمود.

 

 

آشنایی با دکوراسیون کلینیک زیبایی و فواید آن

 

در حال حاضر تعداد کلینیک های زیبایی بسیار افزایش یافته است. از این رو طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی باید به صورتی باشد که مراجعه کنندگان از حضورشان در کلینیک حس خوبی پیدا کنند. در حقیقت تخصصی انجام شدن طراحی برای کلینیک های زیبایی، راحتی و آسایش بیماران را به همراه خواهد داشت. ولی باید در ابتدا یک سری تجهیزات مناسب تهیه گردد. سپس با بررسی فضای کلینیک، بهترین ایده را در نظر گرفت. یعنی بدانیم که در هر قسمت چه کارهایی باید انجام شود تا رضایت بیماران افزایش یابد. از طرفی، فعالیت های مربوطه هم آسان تر و دقیق تر صورت می گیرند.

 

 

دکوراسیون اتاق درمان و اتاق انتظار در مراکز زیبایی

 

در کلینیک زیبایی بخش ‌هایی مانند اتاق درمان و اتاق انتظار وجود دارد. در رابطه با دکوراسیون اتاق درمان باید بگوییم که این اتاق باید ضد عفونی شده باشد و نزدیک درب ورودی هم نباشد. قسمتی از فضا باید به وسایل بیماران اختصاص داده شود. چرا که مراجعین باید ابتدا از این موضوع خیالشان راحت باشد که وسایلشان در جای مناسب قرار خواهد گرفت. سپس به کارهای مربوط به زیبایی خود بپردازند. یک بخش مهم دیگر در مراکز زیبایی، اتاق انتظار است. این اتاق باید بزرگ باشد تا بیماران و خانواده هایشان بتوانند به طور همزمان در سالن منتظر بمانند. برای این منظور، مبلمان هم باید به اندازه کافی وجود داشته باشد. یک تلویزیون هوشمند نیز باید در این سالن قرار داد و محتوای مربوط با زیبایی را پخش نمود. همچنین باید در کلینیک زیبایی یک مکان جداگانه مخصوص استراحت کارکنان وجود داشته باشد.

 

 

آشنایی با دکوراسیون کلینیک زیبایی و فواید آن

 

 

چند ایده کارآمد جهت طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی

یقینا دکوراسیون کلینیک زیبایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. چرا که باید علاوه بر در نظر گرفتن اصول بهداشتی، فضا نیز از لحاظ زیبایی بسیار چشمگیر باشد و برای مراجعه‌کنندگان دلپذیر جلوه نماید. در این خصوص چند ایده کارآمد وجود دارد که به بیان آنها می پردازیم.

 

دکوراسیون سقف کلینیک:

سقف ها از اجزایی هستند که تغییر چشمگیری را در دکوراسیون داخلی کلینیک ایجاد می کنند. در صورتی که برای فضای داخلی مطب خود به دنبال یک تغییر اساسی هستید، از طراحی اصولی سقف غافل نشوید. در واقع سقف ها یکی از المان های مهم معماری داخلی به ویژه برای فضاهای درمانی به شمار می ‌روند. همانطور که می ‌دانید، در کلینیک های زیبایی بیشتر درمان ها در حالتی که بیمار دراز کشیده است، انجام می ‌شود. از این رو جهت پیشگیری از کسل شدن بیمار و آرامش او، طراحی سقف ها بسیار تاثیر گذار بوده و دارای پتانسیل بالایی می باشند.

 

 

نورپردازی طبیعی در دکوراسیون کلینیک زیبایی:

نورپردازی تاثیر به سزایی در ایجاد یک حس خوب برای بیماران در طول درمان دارد. نورپردازی را می توان امری ضروری در دکوراسیون کلینیک زیبایی دانست. بهتر است یک کلینیک زیبایی از نورپردازی مناسبی برخوردار باشد تا باعث جذابیت هر چه بیشتر فضا شود. این مورد باعث می شود که مراجعین مجذوب کلینیک شوند. بنابراین باید از نورهای طبیعی به نحو احسن استفاده نمود. در حالت کلی بهره گیری از نور طبیعی و پنجره های بزرگ در زمینه نورپردازی یک ایده فوق العاده است. البته باید به گونه ‌ای باشد که بر روی صورت بیماران سایه ایجاد نکند.

 

نتیجه گیری

دکوراسیون کلینیک زیبایی از لحاظ مختلف بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا افرادی که به این مکان مراجعه می‌ کنند، مسلما به زیبایی اهمیت ویژه ای می دهند. پس باید مطب شما یک مکان زیبا و شیک باشد تا اعتماد مراجعین بیشتر شود.

 

 

چند ایده کارآمد جهت طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی

 

 

طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی تاثیر زیادی در رونق کسب و کار شما خواهد داشت. علاوه بر آن، نشانه ای از اعتبار کاری و شخصیت شما تلقی می گردد. به طور کلی یک کلینیک زیبایی لوکس با طراحی خاص می ‌تواند به خوبی جلب توجه نماید. همین موضوع اثربخشی فوق العاده ای در افزایش حضور مراجعه کنندگان خواهد داشت. این ویژگی کمک شایانی می کند تا شما در کارتان موفق باشید و به درآمد بالایی برسید.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : الیار طب