• 1400/07/14

چراغ ایستاده پزشکی و چند نکته درباره آن

استفاده از ابزارالات و تجهیزات پزشکی را می توان از ضروریات امروزه تمام مراکز درمانی، مطب ها، بیمارستان ها و غیره دانست که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. تجهیزاتی مانند گوشی پزشکی، ونتیلاتور، تب سنج و دستگاه فشار خون که از ادوات و ملزومات پزشکی برای معاینات اولیه می باشد. این تجهیزات از لحاظ تعداد و کارایی زیاد هستند.

یکی از این ملزومات چراغ ایستاده پزشکی است که می تواند نقش مهمی در معاینات و جراحی های کوچک پزشکی داشته باشد. با این مقدمه در گفتار پیش رو در مورد این ابزار پزشکی توضیحاتی مختصر خواهیم داد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با موارد دیگر مانند تشک ضد زخم بستر، دستگاه ساکشن، چراغ معاینه پرتابل و ... می توانید از طریق وب سایت الیار طب اقدام نمایید.

 

چراغ ایستاده پزشکی چیست؟

یکی از مهم ترین ابزار و تجهیزات پزشکی که در مراکز درمانی و حتی مطب ها مورد استفاده قرار می گیرد، چراغ پزشکی است. در تعریف آن می توان گفت وسیله ای است که از یک پایه بلند نصب شده بر روی کفی متحرک تشکیل شده و در قسمت بالای آن چراغ مخصوصی نصب گردیده که نور مورد احتیاج پزشک را فراهم می کند. این چراغ با تمرکز نور بر نقطه مورد احتیاج پزشک و کادر درمان خصوصا برای جراحی، شرایط را مهیا می کند. البته از این چراغ ها در موارد دیگر پزشکی مانند کاشت مو و خدمات زیبایی در سالن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ویژگی های چراغ ایستاده پزشکی

 

برخی از ویژگی‌های این چراغ باعث گردیده که در پزشکی جهت برخی از خدمات درمانی استفاده گردد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

چراغ ایستاده پزشکی

نور قابل تنظیم

در برخی مواقع نور مورد احتیاج پزشکان بایستی کم یا زیادتر از حد معمول باشد و این چراغ های ایستاده پزشکی این قابلیت را که نور کم یا زیاد شود، دارند. همچنین این نور بایستی متمرکز باشد تا احتمالا پزشک موقع جراحی به خاطر دید بهتر نور را در یک نقطه متمرکز کند که این قابلیت نیز در چراغ ایستاده پزشکی می باشد.

 

قابلیت تنظیم پایه

چراغ ایستاده پزشکی قابلیتی دارد که با پایه قابل تنظیم خود این اختیار را به کادر درمان بدهد تا بتوانند ارتفاع پایه چراغ را به اندازه مورد احتیاج تنظیم کنند. در این حالت می توانند به نور مورد احتیاج در یک زاویه خوب دسترسی پیدا کنند.

 

چراغ ایستاده پزشکی بدون تولید حرارت

چراغ ایستاده پزشکی بایستی از لحاظ نور در وضعیت عالی بوده و حرارت ایجاد نکند تا در کار درمان خللی وارد گردد. در واقع جنس چراغ و یا مجموعه چراغ ها به گونه ای باشد که ایجاد حرارت نکند. بهترین گزینه استفاده از چراغ های ال ای دی می باشد.

 

چراغ ایستاده پزشکی با قابلیت تنظیم نور

یکی دیگر از ویژگی های یک چراغ ایستاده پزشکی خوب قابلیت تنظیم زاویه نور می باشد. بدین معنی که زاویه نور به هر سمت که مورد احتیاج پزشک می باشد بدون تاثیر در کیفیت تنظیم گردد.

 

کیفیت مرغوب چراغ ایستاده پزشکی

آخرین ویژگی این چراغ ها کیفیت مرغوب مواد اولیه استفاده شده در آن می باشد. این مواد بایستی به گونه ای انتخاب و مونتاژشوند که دارای وزن مناسب باشند. از طرفی به گونه ای طراحی شده باشند که قابلیت حمل و نقل و گردش آسان را داشته باشند. در عین حال جاگیر نباشند. بهتر است برای پایه و دیگر ابزار از جنس استیل ضد زنگ استفاده شود.

 

سخن آخر

عزیزانی که می خواهند از این چراغ ها استفاده کنند، بایستی از تولید کننده مورد اطمینان خرید کنند. می تواند در این شرایط حداقل این مزیت ها را داشته باشد. اول اینکه خدمات پس از فروش را داشته باشد و در صورت بروز مشکل علاوه بر پاسخگویی از کادر تعمیر و فنی خوبی برخوردار باشد. دومین مزیت این که از قیمت مناسبی برخوردار باشد تا در هزینه های مرکز درمانی صرفه جویی شود. در آخر بایستی یاداوری کنیم تولید کننده محترم این نکته را در نظر داشته باشد که تعامل بین تولید کننده و خریدار بهترین روش برای تولید بهتر می باشد. نظرخواهی از مصرف کنندگان این چراغ ها نیز در تولید بهتر موثر می باشد. شما برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با چراغ ایستاده پزشکی و خرید انواع محصولات دیگر مانند خرید کپسول اکسیژن می توانید از طریق وب سایت الیار طب اقدامات لازم را انجام دهید.

  • نویسنده : الیار طب